دکتر حسین کریم ضمن تبریک به مناسب فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: در شرایط کنونی مهمترین و موثر ترین راه مقابله ، خود کنترلی توسط مردم است که خوشبختانه مردم استان البرز تا کنون خیلی خوب عمل کرده اند و باید همچنان قوی تر از قبل نکات بهداشتی را رعایت کنند.
کد خبر: ۸۴۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ 25 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ کریم توصیه کرد: مردم همچنان در خانه بمانند و برای کارهای غیر ضروری در جامعه حضور پیدا نکنند و در صورت حضور در اماکن پر جمعیت فاصله اجتماعی ایمن را رعایت کنند و پس از بازگشت به خانه نکات مربوط به ضد عفونی را رعایت کنند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز، در روز های اخیر بیماری کرونا در کنار تمام علائم قبلی مانند تب ، بی حالی ، سرفه و تنگی نفس علائم گوارشی مانند تهوع و اسهال را از خود بروز داده است؛ متاسفانه بسیاری از علائم بیماری های فصلی با کرونا هم پوشانی دارد و برای تشخیص دقیق باید آزمایشات دقیق انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در خصوص روزه داری در این ایام گفت: با توجه به نوپدید بودن بیماری کرونا هنوز تحقیقاتی مبنی بر این که روزه داری موجب تشدید این بیماری میشود انجام نشده است؛اما توصیه میشود؛ افراد بیمار چون نیاز به مصرف مایعات مکرر دارند روزه نگیرند اما افراد سالم می توانند در ساعات بین افطار تا سحر به مقدار کافی مایعات مصرف کنند و حتما برای پاک سازی مجاری تنفسی از قرقره آب نمک استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار