رئیس کل دادگستری استان قزوین : برنامه آزادسازی زندانیان امسال از طریق صداوسیما و فضای مجازی پیگیری می‌شود.
کد خبر: ۸۴۱۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 25 April 2020

مشارکت در آزادسازی زندانیان از طریق صداوسیما و فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ،حجت الاسلام قدرتی گفت: از سال ۶۹ ستاد دیه تشکیل شد و تا به امروز ۱۳۰ هزار زندانی در کل کشور و در استان ۴۴۵۰ نفر توسط کمک‌های مردم و خیران آزاد شدند.
وی  افزود : ستاد دیه هر سال حضوری به مساجد و تکایا برای دعوت از مردم و خیران مراجعه می‌کرد، اما امسال به دلیل شرایط ناشی از کرونا در کشور ، این ستاد تصمیم گرفته است از طریق صداوسیما و فضای مجازی، آزادسازی زندانیان را دنبال کند.
رئیس کل دادگستری استان گفت: پارسال ۷ مراسم گلریزان آزادسازی زندانیان در شهر‌های استان برگزار شد و مردم خیر استان ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان تعهد دادند.

وی با بیان اینکه از پارسال تا به امروز، ۲۱۰ نفر محکوم جرایم غیر عمد و مالی آزاد شده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۱۳ نفر خانم و ۱۹۷ نفر آقا بودند و مجموع بدهکاری این افراد، حدود ۴۸ میلیارد تومان بوده است.
حجت الاسلام قدرتی  افزود: حدود ۲۰ میلیارد تومان از این مبلغ را خود مددجویان تأمین کردند و حدود ۲۵ میلیارد تومان نیز از سوی طلبکاران که بزرگترین خیران هستند، بخشیده شد و حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک از سوی ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان اختصاص یافت.
رئیس کل دادگستری استان گفت: با آزادسازی این تعداد زندانی، ۴۲۰ خانوار سامان یافتند.
حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸۳ نفر زندانی جرایم غیر عمد و مالی در زندان‌های استان دوران محکومیت شان را به سر می‌برند، تأکید کرد: این تعداد زندانی حدود ۴۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهی مالی دارند.
وی افزود: ستاد دیه فقط به جرایم غیرعمدی و محکومیت‌های مالی، کمک می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان گفت :  ۱۳۴۰ زندانی در مرخصی دوران کرونا به سر می‌برند و حدود ۸۰ نفر هم مشمول عفو رهبری شدند.
حجت الاسلام قدرتی افزود : خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در زندان‌های استان مشاهده نشده است.
وی گفت: اگر افرادی به دلیل ترس از بیماری کرونا به این نتیجه برسند که روزه گرفتن برای آن‌ها خطر دارد ، بنا به فتاوای علما می‌توانند روزه نگیرند، اما این دسته از افراد نمی‌توانند در ملأ عام روزه خواری کنند.
رئیس کل دادگستری استان افزود : با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، جلوی اجرای احکام غیرضروری گرفته شده است و از مردم می‌خواهیم فقط در صورت ضرورت به محاکم دادگستری مراجعه کنند و پس از ۱۵ خرداد رسیدگی به پرونده‌های قضایی آغاز خواهد شد.
وی همچنین  گفت : با افرادی که در فضای مجازی اخبار و اطلاعات نادرست درباره میزان مبتلایان و درگذشتگان ناشی از بیماری کرونا منتشر می‌کنند، برخورد قضایی خواهد شد.
رئیس کل دادگستری استان درباره برخورد دستگاه قضایی با احتکار کنندگان اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم هم  گفت: استان قزوین در تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی برای مقابله با کرونا خودکفا است، اما حدود ۴ پرونده در زمینه احتکار و گران فروشی کالا‌های بهداشتی تشکیل شده است.
حجت الاسلام قدرتی درباره اطاله دادرسی در محاکم قضایی نیز افزود : استان قزوین جزو ۱۰ استان نخست کشور در رسیدگی فوری به پرونده‌های قضایی است و در سال گذشته فرایند رسیدگی به پرونده قضایی حدود ۸۹ روز طول کشیده است.
وی افزود: با نظارت مستمر بر پرونده‌های قضایی، شاهد کاهش اطاله دادرسی در محاکم استان هستیم.
حجت الاسلام قدرتی گفت: امسال حدود ۲۰۰۰ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده است که این موضوع بر روند اطاله دادرسی اثرگذار است.
منبع : صداوسیما 
برچسب ها: قوه قضائیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار