راه اندازی آموزش مجازی و راه دور برای دانش آموزان کشور اگر چه فرصتی مناسب برای ادامه راه کلاس و مدرسه محسوب می شود اما بخشی از جامعه هدف از جمله در استان البرز به دلیل محرومیت از امکانات نمی توانند با این روش آموزشی ارتباط برقرار کنند.
کد خبر: ۸۴۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 23 April 2020

تکلیف دانش‌آموزانی که اینترنت و گوشی ندارند چیست/۲۶ هزار دانش آموز بی بضاعت استان نگران وضعیت آموزشی خود هستند!!!؟

به گزارش «تابناک البرز»؛ اواخر سال ۹۸ ویروس کرونا به طور ناگهانی زندگی روزمره مردم را مختل کرد و به دنبال آن فعالیت‌های آموزشی درهفته اول اسفند تعطیل شد.

هرچند تعطیلی مدارس و دانشگاه ها توانست نقش ۵۰ درصدی درپیشگیری ازشیوع بیماری کرونا داشته باشد اما ارتباط و پیوند حضوری معلمان و دانش آموزان درمدارس را قطع کرد.

دانش آموزان ودانشجویان درحالی مجبور به خانه نشینی شدند که گمان نمی کردند این تعطیلی بیش از ۲ هفته به طول انجامد اما به دلیل شیوع کرونا همچنان این روند ادامه دارد.

معلمان به صورت خودجوش درفضای مجازی با روش های خلاقانه اقدام به آموزش شاگردان خود کردند اما در کلاس درس جدید آنان دانش آموزانی بودند که هر روزغایب هستند.

دراین شرایط بحرانی دانش آموزان بی بضاعت نگران تربودند زیرا امکان دسترسی به فضای مجازی برایشان امکان پذیرنیست .

برخی از دانش آموزان هم که مادرانشان شاغل وسرپرست خانوار بوده و فقط یک دستگاه تلفن همراه دارند نمی توانند درکلاس درس فضای مجازی معلمشان حاضر شوند و غیبت می خورند.

با توجه به ادامه وضعیت بیماری کرونا و تاکید وزارت بهداشت و درمان مبنی بر پیشگیری، کلاس‌های درس همچنان در فضای مجازی برگزارمی شود.

در این ایام مسوولان آموزش و پرورش همه تلاش خود را برای ادامه روند آموزش به کار بستند و آموزش دروس باقیمانده از طریق فضای مجازی و صدا و سیما دردستور کاری قرارگرفت.

اما به نظر می‌رسد ناتوانی درتعامل دانش آموزان و معلمان وعدم کنترل دانش آموز توسط آموزگار و از دست رفتن نبض سیستم آموزشی کشور ازجمله چالش‌های موجود درچنین شرایطی است.

اکنون بخش عمده آموزش ها درفضای مجازی ازجمله شبکه آموزشی شاد ادامه دارد اما مشکل اساسی این است که شمار زیادی ازدانش آموزان درنقاطی ازکشورمان به دلیلی عدم دسترسی به گوشی هوشمند، اینترنت وحتی تلویزیون، این روزها برای تحصیل دچار مشکل شده اند که یافتن راهکاری برای رفع این معضل ضروری به نظرمی رسد.

استان البرزدرنزدیکی پایتخت قرار دارد اما تا کنون درآن بیش از ۲۶ هزار دانش آموز بی بضاعت شناسایی شده که نگران وضعیت آموزشی خود هستند.

تعدادی از اولیای دانش آموزان بی بضاعت البرز هم درتماس با معلمان اعلام کرده اند که توان خرید گوشی هوشمند را به دلیل قیمت بالا در بازار  ندارند و شرمنده فرزندانشان هستند.

برخی دیگر از والدین البرز هم عنوان کرده اند که دارای چند فرزند درپایه های مختلف تحصیلی هستند واین در حالی است که فقط یک تلفن همراه دارند به همین دلیل امکان حضورفرزندانشان در شبکه شاد و کلاس مجازی معلمان به صورت همزمان وجود ندارد.

برخی از اولیا این استان هم نسبت به هزینه بالای اینترنت با توجه به مشکلات اقتصادی که خانواده ها با آن روبروهستند، گلمندند و خواستار رایزنی مسوولان آموزش و پرورش با وزارت مربوطه شدند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
سلام دانش اموز معلم نمتواند باسامانه شاد کار کنند ودانش آموز وارد می شود معلم می گوید ترا نمی بینم .دوستاش در مدارس دیگر همین طور هستندو..... بعد مسئول آموززشوپرورش می گویند بهترین سامانه است؟ لطفا در باره سامانه شاد از معلمن ودانش آموزان نظر سنجی نمایند. وفکر خود راتحمیل نکنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار