ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ علیه السلام اعلام شد.
کد خبر: ۸۴۱۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 22 April 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام از برگزاری برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال در این بارگاه منور، بدون حضور زائر و از طریق رسانه ملی و فضای مجازی خبر داد.
حجت الاسلام سلامی اظهارداشت: برای ماه مبارک رمضان امسال ویژه برنامه‌های مختلفی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام)تدارک دیده شده است، که به سبب تعطیلی موقت این بارگاه منور به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، این برنامه‌ها بدون حضور زائران برگزار می‌شود.
وی گفت: مطابق روال هر سال مراسم ترتیل‌خوانی و جزءخوانی قرآن کریم به صورت روزانه در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر برگزار خواهد شد. این آیین معنوی هر روز از ساعت ۱۱ و۴۵ دقیقه آغاز و تا قبل از اذان ظهر با تلاوت قاریان و حافظان برجسته استان فارس ادامه می‌یابد و به صورت زنده از شبکه‌های فارس و ۴ سیما پخش می‌شود.
حجت الاسلام سلامی ادامه داد: برای رمضان امسال مسابقات مختلف اینترنتی از طریق پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به نشانی shahecheragh.ir تدارک دیده شده است، که اطلاعات و فرم اینترنتی این مسابقات همزمان با آغاز این ماه مبارک بر روی این پایگاه قرار داده خواهد شد.
وی اظهارداشت: ویژه برنامه سحر‌های ماه مبارک در حرم مطهر، همه روزه قبل از اذان صبح و قرائت دعا‌های کمیل و ندبه نیز شب و بامداد جمعه‌های رمضان از شبکه فارس پخش می‌شود.
معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس گفت: ۱۹ اردیبهشت ماه، جشن میلاد باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام و ۲۳، ۲۵ و ۲۷ اردیبهشت مراسم سوگواری شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع) و لیالی پرفیض قدر از طریق رسانه ملی پخش خواهد شد.
وی افزود: مراسم شبی با شهدا، تهیه نماهنگ و بیان احکام ویژه نوجوانان، روایتگری از شهدا و بیان داستان‌های قرآنی همراه با نقاشی و اوریگامی ویژه کودکان و نوجوانان و تولید کلیپ‌های عبادی، احکامی و معارفی از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان ۱۴۴۱ در حرم مطهر هست که از طریق فضای مجازی و کانال‌های اطلاع رسانی حرم مطهر پخش خواهند شد.
معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی به ایستگاه ضدعفونی خودرو در جوار حرم مطهر اشاره کرد و گفت: این ایستگاه که به همت این معاونت در قالب قرارگاه بهداشت و سلامت، راه اندازی شده است در ایام ماه مبارک رمضان، همه روزه صبح و بعداز ظهر اقدام به ضدعفونی خودور‌های عبوری می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار