معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت:طرح ضیافت همدلی همراه با برنامه های متنوع و همسان با شرایط موجود از اولین روز ماه مبارک رمضان آغاز می شود.
کد خبر: ۸۴۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 22 April 2020



به گزارش تابناک مرکزی حجت الاسلام سعید عطاالهی افزود:با توجه به شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مساجد و بقاع متبرکه ویژه برنامه ضیافت همدلی از تاریخ ششم اردیبهشت ماه تا چهارم خرداد با اجرای برنامه هایی مطابق با این شرایط در استان اجرا می شود.
وی ادامه داد:هماهنگی های برون دستگاهی با ارگان های مختلف اجرایی استان به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر این برنامه ها و پر کردن اوقات مردم مومن و موحد استان انجام شده و در مجموع با آغاز ماه مبارک رمضان این برنامه های معنوی با قدرتی مضاعف اجرایی می شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد:ضد عفونی کردن اماکن مذهبی ،قفسه های قرآنی،شبستان ها و ضریح های مطهر آستان مقدس امامزادگان از مهم ترین اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برای پیشواز از ماه مبارک رمضان است.
وی توضیح داد:استفاده از مداحان و ذاکران اهل بیت برای ضبط برنامه های فرهنگی در مجاورت ضریح آستان مقدس امامزادگان ،پخش ادعیه وزیارات در طول روز ،پخش اذان هنگام سحر و افطار ،سیاهپوش کردن مساجد و بقاع متبرکه به مناسبت شبهای قدر ،از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام عطاالهی تاکید کرد:بازگشایی مساجد و بقاع متبرکه در ماه مبارک رمضان منوط به تصمیم قرارگاه پدافند زیستی استان است .
وی گفت:در نشستی که با مدیر کل صدا و سیمای استان مرکزی برگزار شد ،مصوب گردید که آیین جزء خوانی قرآن کریم در بقاع شاخص به صورت انفرادی و محدود انجام شود و این برنامه های معنوی به صورت مستقیم از شبکه استانی آفتاب پخش می شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خاطر نشان شد:بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده مقرر گردیده که تعدادی از مفسرین قرآن کریم از شهر مقدس قم به مدت ۳ الی ۴ روز در استان مستقر شده و ویژه برنامه های تفسیر،قرائت و تلاوت قرآن کریم توسط این مفسرین انجام و پس از ضبط شدن در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه آفتاب پخش خواهد شد.
وی اضافه کرد:راه اندازی کاروان نسیم کرامت به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع)،برگزاری آیین وفات حضرت خدیجه (ص۷)با عنوان خدیجه مادر امت،استفاده از فضای مجازی برای برگزاری ختم قرآن ،ختم صلوات ،زیارات ،ادعیه و دعاهای ویژه ماه مبارک رمضان ،پخش ۱۸ویژه برنامه قرآن ،اذان و ادعیه در جوار آستان مقدس امامزادگان به صورت زنده از سیمای آفتاب از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در ماه مبارک رمضان است.
حجت الاسلام عطاالهی اظهار داشت:اعطای ۳ هزارو سیصد بسته ی معیشتی به افرادی که در نتیجه شیوع ویروس کرونا کسب و کار خود را از دست داده و یا آسیب دیده اند نیز از سوی اداره کل اوقاف استان هدف گذاری شده که این اقدام خداپسندانه با مشارکت آحاد مردم،خیرین ،موقوفات مرتبط و با محوریت مراکز افق امامزادگان در ماه مبارک اجرایی می شود.

طرح ضیافت همدلی از اولین روز ماه مبارک رمضان آغاز می شود

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار