مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: غربالگری بیماران کرونا برای حدود ۹۵ درصد از جمعیت استان که دارای پرونده الکترونیک سلامت خانوار بودند، انجام شده است.
کد خبر: ۸۴۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 21 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،سارا شاه آبادی  در خصوص هفته سلامت و برنامه‌ آن، اظهار داشت: هفته سلامت امسال رنگ و بوی دیگری دارد به لحاظ درگیری با اپیدمی کرونا ویروس با سال‌های گذشته متفاوت است.

وی ادامه داد: برنامه‌ها امسال بسیار متراکم و فشرده است همکاران در حوزه دانشگاه شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا ان‌شاءالله هر چه زودتر با قطع زنجیره انتقال این بیماری را مهار کنیم و مردم به روزهای عادی زندگی برگردند.

مدیر گروه کنترل بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با یادآوری شعار ملی امسال هفته سلامت «حمایت همگانی از مدافعان سلامت»، ادامه داد: مدافعان سلامتی واقعا جان بر کف برای سلامتی مردم تلاش می‌کنند، ما مصداق این حمایت را خوشبختانه در استان ازسوی مدیران ارشد از کادر بهداشت و درمان داشتیم بطوریکه همه خواسته‌های دانشگاه را برآورده و با ما همره بوده‌اند و هم استانی‌ها نیز همواره قدردان زحمات همکاران حوزه سلامت هستند.

وی با اشاره به نامگذاری ایام هفته سلامت، گفت: روز اول به‌نام بهورزان و خانواده بهداشت نامگذاری شده که کار بزرگی را بهورزان و مراقبان سلامت در حوزه بهداشت در راستای مقابله با کرونا انجام دادند.

سه‌شنبه (دوم اردیبهشت) به نام پزشکان؛ پرستاران و خانواده نظام سلامت در مقابل با کرونا؛ چهارشنبه (سوم اردیبهشت) آموزش، پژوهش، فناوری و تولید ملی در مقابله با کرونا؛ پنجشنبه (چهارم اردیبهشت) هماهنگی و همکاری بین‌بخشی در مقابله با کرونا، جمعه (پنجم اردیبهشت) روحانیون و همدلی مومنانه درمقابله با کرونا؛ شنبه (ششم اردیبهشت) مردم همیاران سلامت و مشارکت اجتماعی در مقابله با کرونا و یکشنیه هر رسانه یک پایگاه سلامت در مقابله با کرونا از عناوین روز شمار هفته سلامت است که این مسؤول به آن اشاره کرد.

شاه‌آبادی به غربالگری حدود 95 درصد از جمعیت استان که دارای پرونده الکترونیک سلامت خانوار بودند اشاره کرد و گفت: اهمیت برنامه غربالگری در شناسایی زودهنگام بیماری کمکی در درمان و قطع زنجیره انتقال بیماری است.

وی با اشاره به فعالیت یک‌‌هزار و 43 بهورز در استان، تصریح کرد: اگر کسی در خانواده‌ای داری علائم خفیفی بود در این فعالیت بیماری توسط بهورزان شناسایی و به مراکز 16 ساعته ارجاع داده می‌شوند که توسط تیم پزشکی مستقر در این مراکز افراد معاینه می‌شوند اگر نیاز باشد آن‌ها برای پیگیری مراحل درمان به بیمارستان معرفی می‌شوند.

شاه‌آبادی به فعالیت چهار مرکز 16 ساعته در شهر کرمانشاه اشاره و بیان کرد: 80 درصد افراد مبتلا به کرونا علامت ندارند یا علائم خفیفی دارند، شناسایی به موقع بیمار در جلوگیری از شدت بیماری و کاهش بار مراجعه به بیمارستان و کنترل اپیدمی این بیماری بسیار موثر است.

این مسؤول به وضعیت روبه افزایش شیوع بیماری کرونا در استان اشاره و بیان کرد: احساس می‌شود از نیمه دوم فروردین‌ماه خطر این بیماری در عامه مردم کمرنگ شده، تقاضا داریم همچنان همراه و همگام حوزه بهداشت باشید و اصول بهداشتی رابرای قطع زنجیره انتقال کرونا ویروس رعایت کنید.

وی اشاره‌ای نیز به فاصله‌گذاری هوشمند از اول اردیبهشت‌ماه داشت و افزود: بعضی از کسبه و اصناف به خاطر تامین معاش به کار برگشته‌اند که این امر نیاز به رعایت اصول بهداشتی را بیشتر می‌کند مردم احساس نکنند زنجیره انتقال ویروس قطع شده و اگر به این منوال ادامه ممکن است موج دیگری از بیماران را داشته باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار