معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز
محمد تاج الدینی گفت: افت دما تا -12 درجه در 5 اردیبهشت سال 98 باعث شد میوه هایی که در مرحله عدسی و فندق بود دچار یخ زدگی شده و باغات البرز متحمل خسارت میلیاردی شدند.
کد خبر: ۸۴۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 20 April 2020
به گزارش «تابناک البرز»؛ معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز درباره میزان خسارت وارده بارش های اخیر به باغ های استان گفت: تاکنون خسارتی گزارش نشده است زیرا بارش ها با افت شدید دما نبود، البته خسارت هایی به محصولات منطقه طالقان و اشتهارد به واسطه افت دما وارد شد که دلیل آن بارش نبود. 
 
محمد تاج الدینی افزود: بارش های اخیر در استان، با رطوبت و اینرسی بالا همراه بود و با توجه به اینکه بسیاری از شکوفه های درختان در مرحله نزدیک به عدسی و فندقی قرار داشتند خسارتی وارد نشد، البته در روزهای آینده ممکن است بارش ها به درختانی مانند گیلاس  که شکوفه های آنها در مرحله تلقیح هستند زیانی وارد کند و قابل پیش بینی نیست. 
 
وی با اشاره به اینکه با بازدیدهای میدانی طی هفته های آینده میزان خسارت های احتمالی براورد می شود، اظهار داشت: با توجه به تنوع ارقام و تنوع اقلیمی که در استان البرز وجود دارد، بدون ارزیابی های نهایی نمی توان شدت و فراگیری خسارت های ناشی از فروردین را محاسبه کرد.
 
تاج الدینی تصریح کرد: سال 98 در البرز تقریبا محصولات باغی نداشتیم و 700 میلیارد تومان خسارت به 24 هزار هکتار باغ موجود در استان وارد شد، محصول سردرختی وجود نداشت و افت دما تا -12 درجه در 5 اردیبهشت باعث شد میوه هایی که در مرحله عدسی و فندق بود دچار یخ زدگی شدند. 
 
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی البرز در خاتمه با اشاره به اینکه بارش باعث خسارت به محصولات باغی نمی شود، خاطر نشان داشت: بارش همراه با طوفان در زمانی که گل های درختان در حال تلقیح باشند به باغ ها زیان وارد می کند اما حتی اگر محصول در مرحله فندقه، عدسی و چغاله باشد هم در برابر بارش ها مقاوم خواهند بود.  
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار