رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی فردی که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام با فروش محصولات مختلف اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 20 April 2020

تابناک فارس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا:سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی مراجعه فردی که مدعی شده بود در اینستاگرام مورد اخاذی قرار گرفته است، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهاراتش در خصوص این کلاهبرداری اینگونه بیان داشت که با مشاهده آگهی فروش وسایل خودرو با قیمت پایین‌تر از بازار در اینستاگرام مبلغ صد میلیون ریال به حساب معرفی‌شده در صفحه مربوطه واریز کرده و پس از انتقال پول، آگهی از صفحه مورد نظر حذف شد و تلفن فروشنده نیز خاموش بود.

سرهنگ سلیمانی گفت: موضوع برای کشف عامل یا عاملان این کار در دستور کار کارشناسان سایبری این پلیس قرار گرفت وبا تلاش افسران پرونده پس از بررسی‌ سرنخ‌ها و اطلاعات به‌دست‌آمده توسط کارآگاهان سایبری، مشخص شد که صفحه موردنظر جعلی بوده و با عناوین مختلف اقدام به تبلیغ و فروش انواع وسایل خودرو و موتور سیکلت می‌کرده است.

این مقام مسئول ضمن با بیان اینکه متهم با سیم کارت سرقتی با قربانیان در ارتباط بوده است، گفت: پس از اقدامات فنی و پلیسی، مجرم مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: شبکه‌های اجتماعی محل مناسبی برای مراودات تجاری و خرید کالا نیست و بهتر است هرگونه پرداخت وجهی پس از رؤیت کالا و اطمینان از سالم بودن آن صورت پذیرد شهروندان باید توجه داشته باشند که بهترین محل برای خرید در فضای مجازی، فروشگاه‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی می‌باشند.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع ازهرگونه فعالیت مجرمانه درفضای مجازی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار