کد خبر: ۸۴۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶ 19 April 2020

بسیاری از کارشناسان، صنعتی سازی ساختمان را یکی از الزامات اصلاح ساخت و  ساز مسکن در کشور عنوان می‌کنند و یکی از دلایل بی‌توجهی به این نوع ساخت و  ساز را قیمت پایین انرژی و عدم تمایل سازندگان و مردم به صرفه جویی می‌دانند، با  صنعتی سازی ساختمان هزینه‌های مصرف انرژی به شکل قابل توجهی کاهش پیدا  می‌کند و برای این امر باید قدم‌های سازنده‌ای برداشت.

شرکت هلدینگ و سرمایه گذاری باختر اولین شرکتی است که با استفاده  فناوری‌های  روز گام اساسی در صنعتی سازی ساختمان در کشور برداشته است.

این شرکت علاوه بر حفظ سرمایه ملی توانسته قدم‌های خوبی نیز در زمینه اشتغال  بردارد. 

شرکت هلدینگ باختر اولین مجری کامل خط تولید ملات خشک آماده در کشور است  و  قابلیت تولید بیش از پنجاه نوع محصول را دارد.

شرکت هلدینگ و سرمایه گذاری باختر علاوه بر خط تولید ملات، مجری کامل بارگیرخانه کارخانجات سیمان، خط تولید سنگ‌های مصنوعی سیمانی تک لایه در کشور نیز می‌باشد. 

از دیگر افتخارات این شرکت، شروع به کار و راه اندازی خط تولید خودرو برقی برای اولین بار در ایران است که شرکت باختر نصب همدان با استفاده از توان فنی مهندسی خود در زمینه ماشین آلات صنعتی آمادگی هرگونه سفارش را مبنی بر طراحی و ساخت دستگاه‌های صنعتی را در فرآیند بسته بندی سیمان، آهک و گچ را مطابق با استاندارد‌های بین المللی (D.I.N) دارد. این شرکت با استفاده از تجارب مهندسین خبره ایرانی توانسته است که علاوه بر سفارشات داخلی به فروش دستگاه‌های صنعتی در کشور‌های همسایه همچون روسیه، ارمنستان و کشور‌های عربی... اقدام نماید و رضایت مشتریان خود را با کیفیتی مناسب و هزینه‌ای مقرون به صرفه جلب نماید. 

این شرکت اولین و تنها سازنده ماشین الات بسته بندی سیمان - گچ و مواد میکرونیزه، سازنده خط تولید سیمان‌های آمیخته وسازنده دستگاه بازیافت هوشمند شهری در کشور است.

شرکت باختر نصب همدان این امکان را به مشتریان خود می‌دهد تا برای بهره وری بهتر در فرآیند تولید صنعتی، احداث کارخانه، خرید و فروش و طراحی دستگاه و دیگر زمینه‌های مرتبط با ماشین آلات صنعتی از تجارب و هم فکری مهندسین استفاده کنند.

مدیرعامل هلدینگ باختر از مهندسین خوش فکر همدانی است که توانسته با ابداعات و اختراعات خود گام اساسی در زمینه صنعت ساختمان سازی بردارد و با طراحی خط تولید ملات خشک نقش به سزایی در حفظ سرمایه‌های ملی داشته باشد.

مهندس علی نوروزی معتقد است هر کار قدرتمندی نیاز به فکر قوی دارد و فکر قوی نیزاز ایمان قوی به دست می‌آید.
وی یکی از مشکلات پیش روی تولید کنندگان را اخذ مجوز‌های لازم برای تولید و مسایل بروکراسی دانست و گفت: با توجه به اینکه تنوع در بازار تولید زیاد است نباید درگیر بروکراسی باشیم و مجموعه‌ای موفق‌تر است که سرعت عمل بالاتری داشته باشد و وجود بروکراسی در گرفتن مجوز‌ها سرعت عمل را از تولید کننده می‌گیرد.
 
نوروزی با بیان اینکه ما در کشور نیروی ماهر و متخصص و نیروی کارو منابع و مواد اولیه و بازار مصرف داریم، ولی با همه این‌ها با معضل بزرگ بیکاری دست به گریبان هستیم، افزود: با وجود به امکانات چطور می‌شود کشوری با رکود و بیکاری مواجه باشد که باید به دنبال این پازل گمشده باشیم و این معضل و نا به سامانی از عدم مدیریت ناشی می‌شود که باید بررسی شود که عدم مدیریت از کجا نشات میگیرد؟

مدیر شرکت باختر در ادامه با اشاره به تولیدات و دستاورد‌های شرکت باختر، تصریح کرد: بیش از ۵۰ تا پروژه را در اوج تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی به نتیجه رسانده و ۲۰ واحد packingplant (واحد بارگیرخانه سیمان) را در داخل و خارج تاکنون راه اندازی کرده ایم.

نوروزی با بیان اینکه تحریم‌ها اتوماتیک وار باعث می‌شود نگاه به داخل داشته باشیم، افزود: نباید اجازه بدهیم تحریم‌ها باعث وابستگی به بیرون از کشور شود بلکه به داشته‌ها و توان داخلی باید معطوف باشیم.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره برای ایجاد خط تولید ملات خشک در منطقه شرق ترکیه و همچنین کشور‌های عربی، هستیم، خاطر نشان ساخت: خط تولید ملات خشک در زنجان اولین و بزرگترین کارخانه تولید ملات خشک در کشور است که توسط شرکت باختر طراحی و تولید شده وهمه دستگاه‌ها و تجهیزات آن کاملا داخلی و قیمت تمام شده آن یک چهارم تولیدات مشابه خارجی است.

وی افزود: ملات خشک محصول نو و جدیدی در صنعت ساختمان سازی است که وارد بازار شده و این محصول به دلیل وجود پلیمر‌های پودری حلال در آب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و جایگزین مناسبی برای ملات‌های پایه سیمانی و گچی می‌تواند باشد و ویژگی خاص این ملات در قدرت و توان آن است به طوری که تحمل برشی بالایی دارد و مهمترین مشخصه آن مقاومت در مقابل زلزله است که به دلیل توان بالای برشی انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دیگر ملات‌ها دارد.

نوروزی با اشاره به اینکه اولین فاکتور در سنجش مزایای ملات خشک بحث مقاومت و قدرت برشی آن است، یادآور شد: از دیگر مزایای ملات خشک می‌توان به خاصیت عایق حرارتی و عایق صوتی بودن آن اشاره کرد و کاهش هزینه‌های انرژی را به دنبال دارد.

 مدیر شرکت باختر در پایان یاد آور شد: هدف از تولید باید استفاده بهینه از امکانات باشد و زمانی که صنعتی ایجاد می‌شود باید به فرهنگ استفاده و ماندگاری و تاثیر گذاری آن نیز پرداخته شود. 
 
 
گام اساسی در
 
 
گام اساسی در
 
 
گام اساسی در
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار