مجری طرح رهاسازی نیلوفر‌های تکثیرشده در سراب نیلوفر، خشکسالی، قایق سواری و شنا کردن مردم را بلای جان نیلوفر‌های سراب نیلوفر دانست و گفت: باید از اواخر بهار برای مدتی قایق سواری و شنا را در سراب نیلوفر متوقف کرد تا نیلوفر‌ها رشد کنند.
کد خبر: ۸۴۰۴۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 19 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دانیال کهریزی، با اشاره به اجرای طرح احیاء نیلوفرهای گل زرد سراب نیلوفر کرمانشاه از سال گذشته، اظهار کرد: پس از نجات بخشی این گونه گیاهی در آزمایشگاه پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی، تعداد 300 بوته آن را در سراب نیلوفر رها سازی کردیم.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه کشت این گونه گیاهی باید در زیر آب صورت گیرد که کار بسیار سختی است، برای همین انتظار داریم تعدادی از بوته‌های کاشته شده رشد نکنند.

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی حال نیلوفرهای سراب نیلوفر خوب است و مردم در خردادماه می‌توانند مانند گذشته شاهد خودنمایی گل های نیلوفر در این سراب زیبا باشند.

وی در ادامه خشکسالی، قایق سواری و شنا کردن مردم را بلای جان نیلوفرهای سراب نیلوفر دانست و افزود: سال گذشته پس از آنکه بوته‌ها را در این سراب کاشتیم، متاسفانه تعدادی از آنها به علت حرکت قایق ها و شناکردن مردم در سراب از بین رفت و گل های نیلوفر رشد نکردند.

کهریزی اضافه کرد: از مسئولان متولی سراب می‌خواهیم امسال برای مدتی قایقرانی و شنا کردن را در این سراب متوقف کنند تا حجم نیلوفرها در آب غلبه کند و مردم بتواند بار دیگر گل‌های نیلوفر را ببینند.

وی تصریح کرد: چندی پیش هم از سوی اعضای هیات علمی پردیس دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی به میراث فرهنگی استان نامه ای ارسال کردیم و از آنها خواستیم تا فعلا در سراب نیلوفر قایقرانی و شنا را ممنوع کنند که گفتند شرکت توسعه گردشگری متولی این محوطه گردشگری است.

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی در ادامه نیلوفرهای گل زرد سراب نیلوفر را تنها نمونه های این گونه گیاهی در دنیا دانست و افزود: برای حفظ این گونه گیاهی تعدادی از نمونه بوته‌های آن را در دانشکده کشاورزی ذخیره کرده ایم تا اگر برای نیلوفرهای سراب نیلوفر مشکلی پیش آید، این نژاد را حفظ کرده و بتوانیم دوباره از آن تکثیر کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار