رئیس پلیس فتا استان فارس با تاکید بر لزوم هوشیاری شهروندان در برابر کلاهبرداران اینترنتی، گفت: شهروندان برای انجام اقداماتی نظیر ثبت نام وام یک میلیون تومانی و تهیه ملزومات و تجهیزات بهداشتی و پزشکی مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.
کد خبر: ۸۴۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 18 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سرهنگ دوم حشمت سلیمانی افزود: در این چند روز شاهد این موضوع هستیم که کلاهبرداران سایبری با ارسال پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ثبت‌نام وام یک میلیون تومانی قصد کلاهبرداری و دریافت اطلاعات بانکی شهروندان را دارند.

 وی افزود: اطلاع رسانی و یا ثبت تقاضای وام با هر سر شماره‌ای غیر از این سر شماره، دامی از سوی شیادان و مجرمان سایبری است و آن‌ها تلاش می‌کنند تا شهروندان را اغفال کرده و اطلاعات بانکی آن‌ها را به سرقت ببرند

سلیمانی خاطرنشان کرد: خانوار‌های یارانه بگیر، برای استفاده از تسهیلات بانکی، تقاضای خود را صرفاً با پاسخ به پیامک‌هایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با سرشماره v.refah ارسال می‌کند اعلام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: ثبت نام برای دریافت این وام به هیچ گونه پرداختی نیاز ندارد و تقاضای پرداخت وجه برای ثبت نام، کلاهبرداری است.

رئیس پلیس فتا فارس از شهروندان تقاضا کرد در صورت مواجهه با هرگونه پیامک ثبت نام وام یک میلیون تومانی، غیر از سرشماره v.refah، بدون توجه به چنین پیامک‌هایی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار