حجت‌الاسلام علی شکری:
به گزارش تابناک سمنان: حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، گفت: برنامه های ویژه ماه مبارک رمضان در سال جاری با توجه به شیوع کرونا با دو محور شامل مردم و هیئت های اندیشه ورز اجرا می شوند.
کد خبر: ۸۴۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 18 April 2020

تدوین برنامه ۵ساله برای اتباع خارجی استان سمنان ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان صبح شنبه در نشست بررسی و هماهنگی برنامه‌های ماه رمضان تبلیغات اسلامی استان سمنان به صورت مجازی با رؤسای ادارات تابعه این اداره کل، بابیان اینکه برنامه‌های این ماه با توجه به در نظر گرفتن شرایط جامعه ابلاغ‌شده است، بیان کرد: برنامه‌های ماه رمضان مردم محور و با مشارکت هیئت‌های اندیشه‌ورز در سطح استان برگزار می‌شوند.

وی بابیان اینکه در ماه مبارک رمضان سال ۹۹ با توجه به شیوع کرونا، اعزام مبلغ از قم مانند سال‌های قبل صورت نخواهد پذیرفت، افزود: برنامه جایگزین آن، تبلیغ در محل با محوریت خدمات اجتماعی است آن‌هم به این شکل که خانواده‌ها برای برگزاری ادعیه متبرکه و مناسک مرتبط با ماه گران‌قدر رمضان در جمع‌های محدود خانوادگی و با رعایت فاصله و الزامات بهداشتی از تبلیغات اسلامی درخواست اعزام مبلغ می‌کنند و لذا به این شکل در خانه یک محراب عبادت تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام علی شکری دومین محور برنامه‌های ماه رمضان را نقش‌آفرینی این نهاد در رزمایش مواسات به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی با موضوع انفاق و معنویت دانست و تصریح کرد: ترویج فریضه انفاق، همراهی با دستگاه‌های ذی‌ربط، پررنگ کردن نقش مردم درزمینهٔ فعالیت‌های مرتبط با کمک و همدلی مؤمنانه و … در زمره بخش‌های فعالیت‌های تبلیغات اسلامی در این حوزه است.

شکری با اشاره به محوریت بخشی به مردم در اجرای برنامه‌های مرتبط با ماه رمضان، تأکید کرد: کاهش تصدی‌گری دستگاه‌های حاکمیتی و مردمی برگزار کردن برنامه‌ها و طرح‌ها یکی از مواردی است که بر روی آن تأکید فراوان می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در ادامه دیگر خط تبلیغی ماه مبارک رمضان را پویش‌های متعدد قرآنی با موضوعات مختلف و با همراهی تشکل‌ها، سازمان‌ها قرآنی مردمی و خانه‌های قرآن شهری و روستایی و … دانست و ابراز کرد: طرح «قرآن زنده است» یکی از برنامه‌های رمضان ۹۹ است که طی آن مبلغان با تطبیق آیات الهی بر شرایط حال جامعه بر بستر اشاعه اسلام ناب به تعمیق باورهای معنوی مردم می‌پردازند و در این مسیر از فضای مجازی به خوبی کمک می‌گیرند.

وی «چالش تمدن غرب» و تبیین ضعف کشورهای غربی و مکتب مادی‌گرا در مواجهه با کرونا را از دیگر محورهای تبلیغی رمضان ۹۹ در استان دانست و تصریح کرد: تشکیل هیئات اندیشه‌ورز استانی با موضوع عملیات رمضان و طراحی اقدامات بدیع و خلاقانه، با حضور موثران و نخبگان فرهنگی در برنامه‌های سال جاری مورد تاکید قرار دارد.

شکری از همکاری با مرکز رسانه و عملیات ویژه سازمان برای معرفی اقدامات و استفاده از ظرفیت رسانه‌های ملی و استانی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌ها و اقدامات تبلیغات اسلامی در طول ماه رمضان یاد کرد و گفت: باید سعی کنیم تا بین مفاهیم عمیق الهی و دینی و نسل جوان ارتباط ویژه ای بیابیم که در این راستا نیز اقدامات خوبی در دست اجرا است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار