مدیر کل میراث البرز
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: با ویژگی‌هایی که در این استان وجود دارد می‌توان البرز را بهشت بومگردی کشور تبدیل کرد.
کد خبر: ۸۴۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 18 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ فریدون محمدی اظهار کرد: به‌عنوان مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در این استان با برنامه مدون که پیش از این خدمت وزیر و استاندار ارائه شده در این استان حضور پیدا کردم.
 وی افزود: این استان به‌دلیل خاص بودن برای پیشرفت در بخش گردشگری صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی به برنامه خاص احتیاج دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز با بیان ویژگی‌های البرز و تجمیع اقوام مختلف در آن که یک ظرفیت بزرگ برای بخش گردشگری است،  اظهار کرد: با توجه به‌این ویژگی می‌توان هر هفته مناسبت‌های قومیتی و مختلف برگزار کرد و این ظرفیت‌ها را باید به‌محصول و فرصت تبدیل کرد و برگزاری این جشنواره‌های مناسبتی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های بنده است.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به‌همین ویژگی‌ها که ذکر آن رفت راه‌اندازی بزرگترین موزه مردم‌شناسی در کشور از دیگر برنامه‌هایی است که در دستور کار بنده قرار دارد.
وی استان البرز را در بخش اکوتوریسم یکی از استان‌های با ظرفیت کشور ذکر کرد و یادآور شد: با این ویژگی می‌توان این استان را به قطب بوم‌گردی کشور تبدیل کرد و تبدیل این استان به این جایگاه از دیگر اهداف بنده در این اداره کل است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز اظهار کرد: این استان با داشتن مناطقی مانند طالقان آسارا و جاده کرج به چالوس ظرفیت گردشگری بالایی دارد که باید با مطالعه دقیق و ایجاد بوم‌گردی این استان را به بهشت بوم گردی کشور تبدیل کرد.

محمدی اظهار کرد: البرز با ویژگی‌های جمعیتی که دارد در هر زمینه‌ای که در آن سرمایه‌گذاری شود سرمایه‌گذار دچار هیچ‌گونه ضرر و زیانی نمی‌شود؛ چراکه خود این استان با جمعیتی که دارد در مجاورت استان ۲۰ میلیونی تهران قرار داشته و با جذب مخاطب از آن استان می‌‌تواند در حوزه اقتصادی سوددهی داشته باشد؛ به‌عبارتی در این استان سرمایه‌گذار ریسک سرمایه ندارد.
وی افزود: اگر ظرفیت‌های بخش گردشگری البرز به‌خوبی معرفی شود سرمایه‌گذار با طیب‌خاطر و خیال راحت برای سرمایه‌گذاری حضور پیدا می‌کند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان البرز سفری که به‌تازگی به شهرستان اشتهارد داشته را یادآور شد و افزود: در این استان با انواع مختلف جلوه‌هایی از طبیعت مواجه هستیم و افرادی که به کویر‌نوردی علاقه داشته باشند، می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن خود را به کویر اشتهارد رسانده و استفاده کنند.
این مقام مسئول اظهار کرد: در این کویر صخره کند‌های وجود دارد که خود ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر محسوب می‌شود، اما متاسفانه مجالی برای معرفی به‌دست نیامده است.

محمدی افزود: افرادی که برای حضور در کویر به مرنجاب یا متین‌آباد می‌روند، به جای این که ۴ ساعت زمان صرف کنند می‌‌توانند با صرف زمان کمتری در کویر اشتهارد حضور پیدا کنند در این راستا با ظرفیت‌سنجی که انجام شد به‌دنبال ایجاد کمپ و سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی کمپ کویر در اشتهارد هستیم.
وی خاطر‌نشان کرد: به‌همین منظور با شهردار و فرماندار اشتهارد جلسه برگزار کردم که امیدوارم نتایج آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بار نشسته و بعد از پایان بحران کرونا شاهد راه‌اندازی تورهای کویر‌نوردی و سافاری در کویر اشتهارد باشیم.
این مقام مسئول یادآور شد: برای برگزاری تورهای سافاری دغدغه‌های حافظان محیط زیست و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز در نظر گرفته خواهد شد و هیچ فعالیتی بدون در نظر گرفتن این حساسیت‌ها  انجام نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار