مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) گفت:سه فراورده اصلی بنزین ، گازوییل و گاز سی.ان.جی در خوزستان با کاهش سفرهای درون و برون شهری و محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا با کاهش مصرف بی سابقه‌ای رو به رو هستند.
کد خبر: ۸۳۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 18 April 2020

نعمت الله نجفی افزود:روند کاهشی مصرف بنزین در روزهای آغازین اسفند ماه ۱۳۹۸ شروع شد ودر هفته‌های بعد و روزهای پایانی اسفند ماه این روند کاهشی ادامه داشت.

وی گفت:با کاهش ۸۵درصد میزان تردد برون شهری در ایام تعطیلات نوروزی به خصوص روز سیزده فروردین، مصرف بنزین در خوزستان تا۴۰ درصد نسبت به ماه های قبل از شیوع کرونا کاهش داشته که رکورد بی سابقه‌ای محسوب می‌شود.

مدیرشرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) افزود: با وجود کاهش شدید مصرف بنزین در خوزستان هیچ یک از جایگاه‌های عرضه سوخت تعطیل نیست و هیچ محدودیتی در عرضه بنزین که هرازگاهی در فضای مجازی منعکس می‌شود و مردم را دچار التهاب و نگرانی می‌کند وجود ندارد.

کاهش ۲۰ درصدی مصرف گاز سی.ان .جی

نجفی از کاهش مصرف گاز سی ان جی در سطح استان خوزستان به علت کاهش ترددهای شهری و بین شهری و تعطیلی پایانه‌های مسافری ناشی از شیوع کرونا خبر داد.

وی پیش بینی کرد در صورت محدودیت‌های تردد خودروها ، روند کاهشی مصرف بنزین و گاز سی.ان.جی ادامه یابد.

به گفته مدیرشرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز) کاهش مصرف فراورده‌های سوختی و متعاقب آن محدودیت در ترددهای درون شهری سبب کاهش میزان آلاینده‌ها و پاکی هوا در ایام بهاری در بیشتر شهرهای استان به خصوص کلانشهر اهواز نیز شده است.


کاهش ۱۵درصد مصرف گازوییل

نجفی گفت:گازوییل در خوزستان به علت کاهش شدید ترددها اتوبوس های شهری و برون شهری و توقف حرکت قطارها و تعطیلی پایانه‌های مسافری کاهش ۱۵درصدی مصرف را تجربه می‌کند.

وی گفت:با وجود کاهش مصرف گازوییل ، این فراورده سوختی همچنان بر اساس طرح "پیمایش" عرضه می‌شود.
خودروهای سنگین حامل بار از محدودیت تردد در جاده‌های خوزستان معاف هستند.

ذخیره سازی مطلوب فراورده‌های سوختی

مدیرشرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه خوزستان(اهواز)گفت: با وجود کاهش چشمگیر مصرف فراورده‌های نفتی ، فرایند ذخیره سازی سوخت در تاسیسات نفتی نظامیه در پنج کیلومتری شمال اهواز به نحو مطلوب در حال انجام است.

بخش مهمی از فراورده‌های سوختی پالایشگاه آبادان از طریق لوله به تاسیسات نفتی نظامیه اهواز که بیش از ۶۰۰میلیون لیتر ظرفیت دارد ذخیره‌سازی می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار