در ایام شیوع بیماری کرونا و در روز‌هایی که همه سعی در مبارزه با این ویروس منحوس دارند، گروه "۲۰ در ۲۰" نیز اقدام به برگزاری اولین مسابقه و نمایشگاه سراسری عکس خود با عنوان "شهر در برابر کرونا" کرده است، نمایشگاهی که با هدف ایجاد انگیزه و شور هنری برای مقابله با بیماری کرونا، مستندسازی فعالیت‌های پیشگیرانه شهروندان در برابر این ویروس و ترویج فرهنگ خرید و فروش آثار هنری، با همکاری انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران، انجمن علمی نقاشی دانشگاه بوعلی و شهرداری انجام گرفته است.
کد خبر: ۸۳۹۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ 16 April 2020
با تلاش گروه هنری "۲۰ در ۲۰" و با همکاری انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران، انجمن علمی نقاشی دانشگاه بوعلی و شهرداری مسابقه سراسری «عکاسی شهر در برابر کرونا» برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، از سال گذشته بود که مجموعه نمایشگاه‌های نقاشی" ۲۰ در ۲۰ "با هدف ترویج فرهنگ خرید و فروش آثار هنری برای نخستین بار در همدان کلید خورد و تاکنون به مناسبت‌های مختلف اقدام به برگزاری نمایشگاه‌های متعددی کرده است، جنبشی که با مدیریت «آزاده مرادی» و همکاری جمع کثیری از هنرجویان، هنرمندان و اساتید نقاشی همدان صورت گرفته و تمام آثار آن‌ها با قطع مشخص ۲۰ در ۲۰ و قیمت برابر در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

اما در ایام شیوع بیماری کرونا و در روز‌هایی که همه سعی در مبارزه با این ویروس منحوس دارند، گروه "۲۰ در ۲۰" نیز اقدام به برگزاری اولین مسابقه و نمایشگاه سراسری عکس خود با عنوان "شهر در برابر کرونا" کرده است، نمایشگاهی که با هدف ایجاد انگیزه و شور هنری برای مقابله با بیماری کرونا، مستندسازی فعالیت‌های پیشگیرانه شهروندان در برابر این ویروس و ترویج فرهنگ خرید و فروش آثار هنری، با همکاری انجمن علمی پژوهش‌های هنری ایران، انجمن علمی نقاشی دانشگاه بوعلی و شهرداری انجام گرفته است.

مرادی در این زمینه با بیان اینکه بعد از این ایام و ممنوعیت‌های حاصله از ویروس کرونا، نمایشگاه عرضه و فروش آثار آن در تهران و همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در بخش مسابقه نیز به سه اثر برگزیده هیأت داوران جوایزی اهدا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مهلت ارسال عکس به دفتر نمایشگاه و مسابقه «شهر در برابر کرونا» ۳۰ فروردین است، فزود: این مسابقه و نمایشگاه اولین برنامه کشوری ما بوده و قصد داریم این مسیر را به لطف خدا ادامه دهیم.

این هنرمند ادامه داد: مجموعه تصاویر به دست آمده از این نمایشگاه در آینده‌ای نزدیک، برگی بر مستندات تاریخ بشر از زاویه هنر و انسانیت خواهد افزود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف راه‌اندازی این گروه گفت: شاید بیشتر اهداف اقتصادی در هنر داشتیم که با دانشجوها، اساتید دانشگاه‌ها و هنرمندان شروع کردیم و آثار را با قیمت ارزان ارائه کردیم تا همه بتوانند از داشتن یک اثر هنری که می‌تواند پیام‌آور انسانیت باشد بهره‌مند شوند.

مرادی ادامه داد: البته تا این لحظه از گروه ما حمایت خاصی نشده است، اما همه دوستان به ما محبت داشته‌اند و با مشارکت ارشاد و شهرداری تاکنون چند نمایشگاه دایر کرده‌ایم که بحمدالله استقبال خوبی هم از این برنامه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه گروه ما با قیمت اندکی نسبت به بازار آثار هنرمندان خود را برای علاقمندان ارائه می‌کند ادامه داد: کار استاد و شاگرد در کنار هم و بدون تفاوت عرضه می‌شود، البته آثار از امضای پشت اثر توسط خالق خود برخوردارند تا حقوق هنری آن‌ها هم تا حدودی حفظ شود.

این هنرمند با بیان اینکه در دنیای هنر؛ عرضه، فروش و اقتصاد آن بسیار اهمیت دارد که متولیان هنر کشور باید به اهمیت آن توجه کنند گفت: امیدواریم فعالیت گروه ما زمینه‌ساز انجام فعالیت‌های حرفه‌ای‌تر در این راستا باشد و مردم و مخاطب امروز با جامعه هنری و هنرمندان بیشتر آشنا شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار