مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز:
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از ممنوعیت واگذاری امتیاز واحدهای طرح ملی مسکن خبر داد.
کد خبر: ۸۳۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 16 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: ثبت نام متقاضیان طرح اقدام ملی در استان البرز تا کنون طی ٢ مرحله و برای شهرهای نظر آباد، فردیس و کرج و اشتهارد و همچنین شهر جدید هشتگرد انجام شده است و متقاضیان واجد شرایط از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی نسبت به ثبت نام اولیه اقدام نمودند که این ثبت‌نام اولیه ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیرقانونی است و ثبت نام در سامانه به معنای عضویت یا تخصیص واحد نیست.

او افزود: ثبت نام کنندگان باید دارای شرایطی از جمله دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا، متاهل و یا سرپرست خانوار، فاقد زمين مسكونى يا واحد مسكوني از سال ۸۴ به بعد و عدم استفاده از تسهیلات دولتی در زمینه ساخت مسکن و ... باشند و ممکن است بعد از بررسی فرد ثبت نام کننده غیرواجد شرایط تشخیص داده شود و به این ترتیب مدارک آن از جمله کد رهگیری فاقد هر گونه ارزش باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: ‌امتیاز این قبیل افرادی که بعد از دریافت کد رهگیری نسبت به فروش آن اقدام کنند باطل می شود همچنین واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، تحت هر یک از عناوین حقوقی، غیرمعتبر و ممنوع است و براساس مقررات پیگرد قانونی دارد و خرید و فروش این امتیاز باعث از بین رفتن سرمایه طرفین می شود.

رضایی با بیان اینکه برگه چاپی ثبت‌نام اولیه طرح اقدام ملی مسکن ارزش معاملاتی ندارد و خرید و فروش آن غیرقانونی است افزود : در صورت مبادرت به واگذاری امتیاز به غیر، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف، امتیاز آن‌ها باطل شده و افراد خریدار نیز از هیچ حقوقی بهره‌مند نخواهند شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار