مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از تکمیل مرمت طویل‌ترین پل تاریخی استان "پل شهرچای میانه" تا پایان سال‌جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۳۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 15 April 2020

احمد حمزه‌زاده با اشاره به اهمیت مرمت و بازسازی پل‌های تاریخی به‌عنوان مهم‌ترین آثار ماندگار ارتباطی گذشته، اظهار داشت: مرمت و بازسازی ابنیه تاریخی و باستانی همواره در صدر برنامه‌های سالیانه این اداره‌کل قرار داشته که در این راستا با توجه به قرارگیری چندین پل تاریخی در منطقه آذربایجان مرمت آنها نیز طی سال‌جاری جزو اولویت‌های میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پل‌ شهر‌چای شهرستان میانه به‌عنوان طویل‌ترین پل تاریخی آذربایجان‌شرقی، مراحل پایانی مرمت و ساماندهی را می‌گذراند، گفت: طی مرمت این پل مراحلی از قبیل مرمت و اجرای دهانه تخریب شده، مرمت پایه‌ها و موج شکن‏‌های سنگی، نماسازی و بندکشی اجرا شده است.

حمزه‌زاده متذکر شد: این مرحله از مرمت پل‌ شهر‌چای شهرستان میانه با اعتباری در حدود 600 میلیون تومان انجام شده و در صورت تامین اعتبار مجدد مراحل تکمیلی آن اجرا خواهد شد.

افتتاح و بهره‌برداری۱۰پروژه زیرساخت گردشگری بخش دولتی آذربایجان‌شرقی

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی همچنین از افتتاح و بهره‌برداری10 پروژه زیرساخت گردشگری بخش دولتی استان تا پایان سال ۹۹ خبر داد.

احمد حمزه‌زاده با اشاره به اینکه توسعه گردشگری آذربایجان و فراهم‌سازی امکانات لازم در این راستا همواره در دستور کار این اداره‌کل بوده است، یاد آور شد: صنعت گردشگری، صنعتی پویا و با آینده‌ای روشن است، این صنعت نه‌ تنها در پیشبرد اقتصاد ملی و درآمدهای ارزی نقش دارد بلکه صنعتی پاکیزه و در عین حال ظرفیتی وسیع برای ایجادکننده فرصت شغلی است.

وی ادامه داد: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی همواره در راستای توسعه و حمایت از ظرفیت‌های گردشگری استان برنامه‌های منسجم و سودمندی را ارائه و به نتیجه رسانده است که طی سال‌جاری نیز شاهد افتتاح ۱۰ پروژه زیرساخت گردشگری در استان خواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، در خصوص ۱۰ پروژه‌های زیرساخت گردشگری بیان کرد: این پروژه‌ها متشکل از مراکز اطلاع‌رسانی، جاده سلامت، مسیرهای دسترسی و امکانات رفاهی در مسیرهای گردشگری استان است که تا پایان سال‌جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

حمزه‌زاده در خاتمه با بیان اینکه این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، ادامه داد: هفت پروژه زیرساخت گردشگری دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در استان در حال اجرا هستند که در صورت تامین اعتبار، امکان بهره‌برداری از آنها تا پایان سال‌جاری فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :