معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت برق البرز گفت: بارندگی های اخیر هفت میلیارد ریال به تاسیسات برق تمامی مشترکان شهرستان طالقان و روستای آزادبر خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۸۳۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 14 April 2020

بارندگی های اخیر ۷ میلیارد ریال به تاسیسات برق البرز خسارت وارد کرد

به گزارش «تابناک البرز»؛ رامین فرج گفت: در پی بارش های قابل توجه روزهای اخیر که در مسیرهای کوهستانی جاده چالوس و طالقان به صورت برف اتفاق افتاد، هفت میلیارد ریال به تاسیسات شبکه های توزیع برق خسارت وارد شد. در محدوده جاده چالوس مسیر روستای آزادبر دو اصله پایه فشار متوسط در تاریخ ۲۲ فروردین به علت طغیان آب رودخانه سقوط کرده و باعث قطعی برق قسمتی از فیدر نساء شد.

فرج تصریح کرد: به علت بارش برف و مسدود بودن جاده، پیگیری لازم از بخشداری آسارا انجام و به محض باز شدن مسیر نسبت به تعویض پایه های شکسته اقدام و مسیر برق دار شد. اما بیشترین مشکلات بارش های اخیر در محدوده طالقان حادث شد که به علت بارش برف سنگین مسیر بسیاری از روستاها مسدود و به علت حجم برف، رانش زمین و طغیان رودخانه های محلی تعداد ۱۸ اصله پایه فشار متوسط در مسیرهای مختلف دچار شکستگی و منجر به قطعی برق در چند مسیر از فیدر سپاه شد که خوشبختانه با بسیج تمامی امکانات نسبت به عادی شدن مسیر اصلی فیدر در همان ساعت اولیه خاموشی اقدام شد و تنها مسیرهای خاموش باقیمانده مربوط به روستاهای ناریان و خچیره بود.

وی افزود: به علت حجم بالای خسارات و وضعیت نامناسب مسیر روستای ناریان که ۱۴ اصله پایه شکستگی داشت امکان اصلاح در روز حادثه وجود نداشت، لذا پس از باز شدن مسیر به همت همکاران و بخشداری طالقان بلافاصله نسبت به ارسال دو دستگاه ژنراتور ( ۱۰۰ و ۱۲۵ کا و آ) موجود اقدام و تمامی مشترکان برق دار شدند و به موازات آن عملیات تعویض پایه های شکسته آغاز شد.

فرج گفت: روستای خچیره نیز پس از باز شدن مسیر که به علت رانش کوه مسدود شده بود در تاریخ ۲۳ فروردین با تعویض دو اصله پایه شکسته برق دار شد و با تلاش مدیر عامل شرکت، معاون بهره برداری و تمامی اکیپ های عملیاتی و نیز پشتیبانی مناسب ستاد و همکاری قابل توجه مدیریت و بهره برداری منطقه ساوجبلاغ در اعزام اکیپ ها و تجهیزات کمکی، بحران ایجاد شده به صورت مناسب مدیریت شده و مشترکان شاهد کمترین خاموشی ها بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار