رییس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: بیش از ۵۰۰ شهرک مسکونی بدون فضای آموزشی در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۸۳۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 14 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ دکترمحمدرضا اسپرورین با اشاره به اینکه دانش آموزان دراین مناطق نیازبه فضای آموزشی دارند، خاطرنشان کرد:  از مجموع این شهرک ها ، هفت شهرک با ۹۰ هزار واحدمسکونی بیشترین فراوانی جمعیت دارند که هنوز اقدامی برای ساخت مدرسه در آنها انجام نگرفته است.

وی تصریح کرد: پیمانکاران تعاونی های مسکن البرز به تعهدات خود عمل نکرده و این درحالی است که  هر ۲۰۰ واحد مسکونی  باید یک فضای آموزشی داشته باشند.

وی اضافه کرد: این کم کاری سبب شد تا شهرک های مسکونی البرز از جمله شهر جدید هشتگرد، شهرک ابریشم چهارباغ ، مسکن مهر ماهدشت و شهرک های داخل کرج با مشکل فضای آموزشی مواجه شوند.

اسپرورین عنوان کرد: تاکنون تنها ۳۰ فضای آموزشی از سوی پیمانکاران احداث و در اختیاردانش آموزان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس البرز برای ساخت مدارس در شهرک های مسکونی استان نیاز به مشارکت شهرداری ها دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش البرز بالاترین نرخ رشد جمعیت دانش آموزی به دلیل مهاجرت را درکشور دارد، افزود: تراکم دانش آموزی درکلاس های این استان نیز ازمیانگین تراکم کشوری بالاتراست.

رییس مجمع خیرین مدرسه سازالبرزتاکید کرد: خیرین مدرسه سازدرساخت مدرسه سازی در این استان مشارکت بالای خود را ثابت کرده اند درحالی که زمینی برای ساخت مدرسه دراختیارآنان قرارنمی گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار