مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: بارش شدید باران طی روزهای اخیر حدود ۱۲۰ میلیارد ریال به زیرساخت های استان به ویژه در بخش راه خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۸۳۸۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳ 13 April 2020

خسارت ۱۲۰ میلیارد ریالی بارش‌های اخیر به زیرساخت‌های قزوین

به گزارش تابناک قزوین، قدرت الله مهدیخانی اظهار داشت: میزان خسارات وارده همچنان درحال جمع آوری است و احتمال تغییر در عدد یاد شده وجود دارد اما در مجموع خسارت بارندگی های چند روز اخیر نسبت به فروردین ماه سال گذشته بسیار کمتر بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین یادآور شد: براثر بارندگی های شدید فروردین ماه سال گذشته و وقوع سیلاب در برخی نقاط استان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به زیرساخت های استان خسارت وارد شده بود.

این مسوول گفت: از ۱۹ تا ۲۳ فروردین ماه جاری شاهد بارش ۹۱ میلیمتر باران در استان بودیم که رقم قابل توجهی در یک بازه زمانی کوتاه است. اما با توجه شناسایی مکان های خطرناک و ایمن سازی آنها و لایروبی و پاکسازی مسیل ها و رودها خوشبختانه طی روزهای اخیر مشکل چندانی در استان گزارش نشد.

وی ادامه داد: با وجود اقدامات انجام شده در راستای پیشگیری از سیلاب، بارش شدید و سنگین باران موجب آسیب دیدگی برخی راه های اصلی و روستایی، پل ها و زیرساخت های بخش کشاورزی شد و حدود ۵۰ واحد مسکونی روستایی دچار آبگرفتگی و پنج واحد خشت و گلی نیز تخریب شدند.

مهدیخانی گفت: روز گذشته شاهد طغیان رودخانه های حاجی غرب و خررود بودیم اما مسیر آب ها هدایت شد تا آسیبی به شهرها و روستاهای اطراف وارد نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با توجه به پرآب بودن رودخانه ها و کانال ها، از مردم و کشاورزان می خواهیم تا نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی از کشاورزان تقاضا کرد از دستکاری و تغییر مسیر آبراهه ها و مسیل ها خودداری کنند چرا که این کار عواقب خطرناکی داشته و می تواند موجب سیلابی شدن مزارع و روستاهای در مسیر شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار