مدیرکل بهزیستی استان البرز:
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: بیشترین تماس های برقرار شده با مرکز اورژانس اجتماعی این استان مربوط به همسرآزاری و اختلافات حاد خانوادگی است.
کد خبر: ۸۳۸۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 13 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ اسدالله حیدری گفت: با توجه به پیامک ارسال شده وزارت بهداشت در خصوص خدمات اورژانس اجتماعی با مضمون " در صورت مشاهده یا مواجهه با موارد کودک آزاری، همسر آزاری در ایام کرونا، برای دریافت خدمات اجتماعی-روانی به صورت رایگان و شبانه‌روزی با شماره تلفن ۱۲۳ اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی تماس گرفته شود"، تعداد تماس های برقرار شده با این خط  بررسی شد.

وی ادامه داد: براساس بررسی ها و مقایسه آن در ۲۴ ساعت قبل از ارسال پیامک با افزایش قابل ملاحظه تعداد تماس های برقرار شده در طی یک شبانه روز یعنی  ۹۹۳ درصد  شاهد بودیم .

حیدری گفت:  بیشترین فراوانی مربوط به همسرآزاری واختلافات حاد خانوادگی  دراین بخش بوده و در موضوعات گزارش سالمندآزاری ، اقدام به خودکشی ، افکار خودکشی و کودک آزاری رشد کمتری را نسبت به سایر موارد شاهد بوده ایم .
مدیرکل بهزیستی البرز اظهار داشت :  همچنین ۷۷ درصد موارد شهروندان بدون توجه به خدمات قابل ارایه  از طریق این خط ، برای پیگیری مسایل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی ، مسایل  بهداشتی ، خدمات مشاوره ای و  معیشتی  با کارشناسان این خط تماس گرفته اند که ناشی از عدم آگاهی تماس گیرندگان به وظایف اصلی این مجموعه می باشد.

هدف اورژانس اجتماعی ارائه خدمات تخصصی و در دسترس به شهروندان از جمله کودک آزاری ، همسرآزاری ، سالمندآزاری و خودکشی می باشد ‌و در حال حاضر شهرستانهای کرج ، فردیس ، محمدشهر ، نظر اباد و ساوجبلاغ دارای مرکز اورژانس اجتماعی هستند که با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت تقویت ارایه خدمات تلفنی اداره کل بهزیستی استان البرز در خصوص افزایش کارشناسان خط ۱۲۳ در این ایام اقدام شده  است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار