معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه بر لزوم ایمن سازی و ساماندهی پساب غسالخانه‌های سطح استان خصوصا برای جلوگیری از آلودگی منابع آبی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۳۸۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ 12 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،علی مرادی حفظ کیفیت آب و جلوگیری از ورود هرگونه آلاینده به ویژه پساب تولیدی غسالخانه‌ها به منابع آبی را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: در شرایط کنونی که درگیر شیوع ویروس کرونا هستیم، توجه به مدیریت پساب غسالخانه‌ها باید ویژه دیده شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شرکت آب منطقه ای استان، مرادی با اشاره به جان باختن تعدادی از هموطنان به دلیل ابتلا به این ویروس و نحوه شستشو و خاکسپاری این جانباختگان، یادآور شد: تخلیه پساب‌های کرونایی غسالخانه‌های کرمانشاه باید به صورت کاملا بهداشتی و ایزوله صورت گیرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه نباید اجازه دهیم هرگونه موادآلاینده وارد منابع آبی شود، خاطرنشان کرد: مدیریت پساب غساله‌ها نه تنها در شهر کرمانشاه، بلکه در تمام نقاط استان باید مد نظر قرار گیرد.

مرادی افزود: کلیه شهرداری‌های استان باید نسبت به ایمن‌سازی پساب تولیدی غسالخانه‌ها، به ویژه پساب تولیدی ناشی از شستشوی متوفیان مبتلا و مشکوک به بیماری کووید ۱۹ اقدام کنند و مراحل گندزدایی پساب تولیدی(کلرزنی)، تصفیه، جمع آوری و در نهایت انتقال آن به شبکه جمع آوری فاضلاب شهری و هدایت به سوی تصفیه خانه صورت گیرد.

وی یادآور شد: بخشداری‌ و دهیاری‌ شهرستان‌ها و روستاهای سطح استان که غسالخانه‌های آنها فاقد سیستم جمع آوری وتصفیه فاضلاب است هم باید نسبت به حفر چاه جذبی و ترجیحا استفاده از سپتیک، با رعایت موارد فنی اقدام کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: مقرر شده شهرداری و شرکت آب و فاضلاب استان در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی غسالخانه‌هایی که در سطح استان درحریم کیفی منابع آب واقع شده اند اقدام کنند تا با هماهنگی کمیته حفاظت کیفی منابع آب استان جابجا شوند.

به گفته مرادی قرار است دانشگاه علوم پزشکی نیز اقدامات لازم جهت کلرزنی پساب خروجی بیمارستان‌های استان بخصوص بیمارستان‌هایی که پذیرش بیماران کرونایی را عهده دار هستند، به صورت روزانه انجام دهد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار