رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد گفت: با بهره برداران غیر مجاز محصولات فرعی مرتعی و آفرود سواری در مراتع اشتهارد برخورد قانونی می شود.
کد خبر: ۸۳۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 11 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اشتهارد در جلسه‌ای که در محل اداره منابع طبیعی شهرستان نظرآباد، با حضور فرماندهی محترم یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز و روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان‌های اشتهارد، نظرآباد و ساوجبلاغ در خصوص اجرای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و هماهنگی جهت گشت و پایش روز جمعه مورخ ۲۲ فروردین ماه ودیگر ایام سال ۹۹ در سطح شهرستان اشتهارد و همچنین جلوگیری از ورود افراد خاطی که از محصولات فرعی جنگلی ومرتعی به صورت غیرقانونی و برای مصارف تجاری برداشت می کند و موجبات تخریت بافت خاک ومراتع را فراهم می‌آورد، برگزار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد افزود: از ورود کلیه افرادی که جهت مصارف تجاری محصولات فرعی مرتعی مانند کنگر و... به عرصه‌های مرتعی شهرستان ورود پیدا می‌کنند باهمکاری و هماهنگی مقامات محترم قضایی و انتظامی شهرستان جلوگیری و ممانعت به عمل آمده و برخورد قانونی خواهد شد.

نعمائی گفت: در این ایام که مراتع درحال رویش رستنی‌های مرتعی است از ورود و اجرای حرکات نمایشی خودرو‌های آفرود در سطح مراتع و اراضی ملی شهرستان اشتهارد با حضور منسجم نیرو‌های یگان حفاظت سه شهرستان اشتهارد و نظرآباد و ساوجبلاغ در محور مواصلاتی اشتهارد به ایپک و قره ترپاق و جاده قوزلو وهمچنین جنگل‌های تاغزار و ارتفاعات کوه‌های رنگی حلقه دره طبق دستورات قضایی کاملا ممانعت به عمل می‌آید.

او افزود: طبق قوانین و سیاست‌های جاری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، برداشت محصولات فرعی مراتع بدون اخذ مجوز‌های لازم از اداره منابع طبیعی ممنوع بوده و جرم محسوب شده و با مجرم برابر قوانین و مقررات رفتار خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان اشتهارد در پایان گفت: ضمن تشکر و قدردانی از همکاری‌های همه جانبه فرماندهی یگان حفاظت استان، مدیران جهادی دوشهرستان نظرآباد و ساوجبلاغ و همچنین نیرو‌های یگان‌های حفاظت منابع طبیعی آن شهرستان‌ها در کلیه برهه‌های حساس زمانی، از تلاش شبانه روزی نیرو‌های یگان حفاظت شهرستان خود هم در جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و مرتعی و جنگلی تشکر و قدردانی ویژه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار