رئیس کمیسیون صنایع مجلس:
عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: اگر همین یک میلیون تومان را به بچه رییس بانک مرکزی بدهند قهر می‌کند این مقدار پول تنها می‌تواند صرف خرید مایحتاج چند روز خانواده شود باید چرخه تولید، اقتصاد و صنعت کشور را به حرکت درآورد.
کد خبر: ۸۳۶۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 07 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ عزیز اکبریان در جلسه علنی و جریان بررسی وضعیت کشور در پی شیوع کرونا، اظهار کرد: از وزارت بهداشت و درمان، هلال احمر، نیروهای مسلح و همه مسئولان در بحث کرونا تشکر می‌کنم. امروز مسئولان وزارت بهداشت جهاد بزرگی انجام می‌دهند که قدردان آنها هستیم.

 وی ادامه داد: حدود ۴۰ روز است که صنعت نیمه‌جان کشور تعطیل شده، صنعت ما پویا و قدرتمند نبود که بگوییم با همه ظرفیت کار می‌کرد و امروز با تعطیلی مشکلی ندارد. ادامه تعطیلی صنایع یک سم بزرگ است. باید یکسری پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده و صاحبان مشاغل و صنایع را وادار به رعایت آن کرد تا کشور از این حالت بیرون آید.

 این نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: اگر قرار به قرنطینه بود باید دوماه پیش انجام می‌شد نه این‌که تازه امروز صحبت از قرنطینه یک ماهه کنیم این کار در آینده و در پسا کرونا مشکلات غیرقابل جبرانی را برای کشور ایجاد می‌کند. مهم آن است که مسائل بهداشتی رعایت شود. کما این‌که اکنون هم به کوری چشم دشمن ما با وجود تحریم‌ها توانسته‌ایم در مقایسه با کشورهای سایر دنیا وضعیت را کنترل کنیم.

 اکبریان با بیان این‌که بسیاری از صاحبان صنایع و کسبه چک‌هایشان برگشت خورده است، ادامه داد: همه بسیاری از کسبه و صاحبان صنایع را دیده‌ایم که از ۱۰ و ۲۰ تا ۳۰۰ میلیون در طی دو ماه گذشته چک برگشتی داشتند چه‌طور می‌خواهید این وضعیت را جبران کنید؟ باید دولت و مجلس شورای اسلامی فکری برای پساکرونا کنند. این‌که گفته شده وام یک میلیون تومانی می‌دهند چه فایده‌ای دارد که دو روز است که تلویزیون هم مدام درباره‌ی آن حرف می‌زند؟ اگر همین یک میلیون تومان را به بچه رییس بانک مرکزی بدهند قهر می‌کند این مقدار پول تنها می‌تواند صرف خرید مایحتاج چند روز خانواده شود. باید چرخه تولید، اقتصاد و صنعت کشور را به حرکت درآورد.

 وی تاکید کرد: اگر چرخه تولید، اقتصاد و صنعت کشور به مرور فعال نشود در آینده به نابودی کشیده می‌شود اکنون بسیاری از کارخانجات و کسبه با کارگران متعدد هستند که حداکثر می‌توانند سه ماه با این وضعیت حقوق دهند. آنهایی که مغازه‌های استیجاری داشتند دچار مشکل شده‌اند، صاحبان املاک حداکثر دوماه اجاره نگیرند ولی آنها هم زندگی دارند باید دولت یکسری پروتکل‌هایی را ارائه دهد و تصمیم‌گیری کند تا کشور به زودی از این وضعیت عبور نماید. باید به سمت فعال شدن رویم. ما در سال جهش تولید هستیم نباید از همان ابتدای سال همش بگوییم همه چیز تعطیل شود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت خودروسازان اظهار کرد: قطعه‌سازان خودرو در ماه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد حقوق می‌دهند خودروسازان هم در ماه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد پرداخت می‌کنند، آنها می‌خواهند از کجا پول بیاورند؟ تعطیل کردن به تولید ضربه می‌زند پیشنهاد آن است که وام‌های کم‌بهره با تسهیلات مناسب به کسبه و تولید کنندگان داده شود.

 وی در پایان گفت: کارکنان دولت بیشترین نیرو با کمترین بهره‌دهی را دارند تا پایان رمضان با یک دوم ظرفیت و به صورت یک روز در میان کار کنند و به جای آن کارگران کارخانجات با ظرفیت کامل به کار خود ادامه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار