مدیر کل کتابخانه‌های استان البرز از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به صورت مجازی و آنلاین در استان البرز خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ 06 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ احمد علی هراتی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فضاهای فیزیکی کتابخانه ای در سراسر کشور و استان البرز فعالیتهای اداره کتابخانه‌های البرز تعطیل نشده است.
وی با اشاره به پویش هر خانه یک کتابخانه در البرز، افزود: از آنجا که معمولا در میان قفسه‌های کتابخانه‌های شخصی هر فردی کتاب‌هایی وجود دارد که تا کنون فرصت مطالعه آن بوجود نیامده است، در پویش «هر خانه یک کتابخانه» از همه مردم دعوت می‌شود که به سراغ یکی از این کتاب‌ها رفته و با ارسال یک عکس با کتاب و خلاصه‌ای از آنچه که از خواندن این کتاب یادگرفته اند را در قالب یک فایل صوتی و یا ویدئویی به آدرس اینستاگرامی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز ارسال کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های استان البرز از دیگر طرح‌های مجازی اداره کل کتابخانه‌ها به مسابقه نقاشی کرونا را شکست می‌دهیم و مسابقه عکاسی تهدید کرونا فرصت کتابخوانی اشاره کرد و بیان کرد: افراد علاقه مند آثار عکس و نقاشی خود را در این قالب موضوعی تهیه و برای ما ارسال کنند.

هراتی تصریح کرد: امسال که بواسطه شیوع این بیماری مراکز فرهنگی و مذهبی را تعطیل کرده است هم مانند سال گذشته افراد در همه سنین می توانند در مسابقه آنلاین و پیامکی جشنواره رضوی شرکت کنند.

وی بیان کرد: ایجاد شبکه مجازی کتابخوانان یکی دیگر از کارهای انجام شده است که در این راستا کتابداران با اعضای کتاب خانه‌ها به صورت مجازی در ارتباط هستند و آموزش‌های مختلفی در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا می پردازند.

هراتی با اشاره به اینکه تلاش شده است در زمانی که بیماری کرونا سلامت جامعه را تهدید می کند این تهدید را به ایجاد فرصت برای افزایش میزان سرانه مطالعه در جامعه تبدیل کنیم، افزود: بنا بود در ابتدای سال دو کتابخانه در فردیس و ساوجبلاغ افتتاح کنیم که بدلیل شیوع بیماری کرونا این مهم محقق نشد و بعد از گذراندن این ایام افتتاح این دو فضای فرهنگی، کتابخانه ای انجام می‌شود.

هراتی با عنوان اینکه اکنون 47 کتابخانه مربوط به این اداره با 70 کتابخانه مشارکتی و بیش از یک میلیون 400 نسخه کتاب در استان البرز وجود دارد، گفت: از جمله برنامه‌های ما برای سال جدید، تعامل با دیگر نهادهای فرهنگی مانند آموزش و پرورش و شهرداری برای افزایش سرانه کتابخوانی استان است.

وی با بیان اینکه بزرگترین بخش حائز اهمیت در هر کتابخانه، بخش کودکان است، عنوان کرد: با توجه به اهمیت مناطق روستایی و حاشیه ای ما در تمام مناطق روستایی دارای کتابخانه هستیم و کتابخانه سیار ما نیز در روستاهای کم جمعیت خدمات دهی میکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار