رضایی تاکید کرد: اگر شهروندان و هم استانی ها به مدیریت مصرف آب توجه‌ نکنند ،شاهد افت فشار و یا قطعی آب برخی مناطق در زمان‌ اوج مصرف خواهیم‌بود.
کد خبر: ۸۳۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 05 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمود رضایی روز یکشنبه با بیان اینکه استان فارس دارای١١٠ شهر، ٣٦ شهرستان و بیش از چهار هزار روستا و آبادی است، افزود: در مجموع حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب شرب به صورت سالانه در این استان مصرف می شود.

رضایی ادامه داد: حدود ۱۴۵ میلیون متر مکعب از این میزان تنها به کلان شهر شیراز و شهرک های اقماری اطراف آن مربوط است که حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارند.

معاون استاندار فارس با اشاره به اینکه در پی شیوع بیماری کرونا مصرف آب در استان فارس نیز به شدت افزایش یافته است، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و بسیاری از واحد های صنفی و تولیدی به نظر می رسد پس از شروع بسیاری از این فعالیت ها مصرف آب در تابستان پیش رو بیش از میانگین سالهای گذشته باشد.

رضایی تاکید کرد: اگر شهروندان و هم استانی ها به مدیریت مصرف آب توجه‌ نکنند ،شاهد افت فشار و یا قطعی آب برخی مناطق در زمان‌ اوج مصرف خواهیم‌بود.

وی به بارش های اخیر و آب گیری سدهای درودزن، رودبال، سلمان فارسی اشاره کرد و افزود: آب شرب مناطقی وسیع از مرکز و جنوب استان از آب این سدها تامین می شود.سدهای یاد شده در شرایط مطلوبی از حجم ذخیره آب قرار دارد اما با توجه به ظرفیت لوله های انتقال و برنامه ریزی های از پیش تعیین شده، حجم آب رها سازی شده برای شرب توان تامین نیاز آب شهری در شرایط بحرانی شیوع ویروس و نیاز چند برابری به آب را ندارد.

معاون استاندار فارس از مردم خواست همچنان که در همه زمینه ها با فرهنگ غنی خود یار و یاور یکدیگر بوده اند با رعایت الگوی بهینه مصرف آب از قطعی آب و افت فشار در فصل گرما جلوگیری کنند.

رضایی همچنین با تاکید بر اهمیت تامین آب شرب شهروندان افزود:در این راستا خطوط آب رسانی شهر جهرم از سد سلمان، شهر داراب از سد رودبال، سعادت شهر از چاه های منطقه سیوند و همچنین انتقال آب از سد درود زن به شیراز و صدرا به اتمام رسیده و یا در حال تکمیل است و پروژه های متعدد دیگری در این حوزه نیز در حال آماده سازی است که در زمان مناسب مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی از حفر چاه های عمیق و نیمه عمیق بسیاری در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: این چاه‌ها در مدار قرار گرفته و برای فصل گرما و شرایط خاص مشابه آماده است.

برچسب ها: کرونا ، مصرف آب ، صرفه جویی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار