فرماندار طالقان گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا دراجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از ورود بیش از ۴۸۱ خودرو به این شهرستان جلوگیری شد.
کد خبر: ۸۳۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 05 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ بهنام جهانی گفت: با اعلام شیوع بیماری ویروسی کرونا از ۱۱ اسفندماه سال گذشته تدابیر پیشگیری از بروز این بیماری در شهرستان طالقان پیش بینی شده و بلافاصله از طریق بنرهای اطلاع رسانی و تیم بازرسی در ورودی طالقان تلاش ها برای عاری ماندن این شهرستان از ویروس کرونا آغازشد.

وی ادامه داد: بنابراین با انسجام و همدلی دستگاه ها و نهادهای اجرایی مختلف درطالقان از جمله سپاه ، بسیج ، شهرداری ، دهیاران ضدعفونی و گندزایی گذرگاه های روستایی و معابر شهری آغاز شد.

جهانی گفت: با دستور استاندار البرز تدابیر ویژه بهداشتی و پیشگیری به اجرا درآمد و دراین بین جوانان شهرستان طالقان نیز به صورت خودجوش پای کار آمدند.

وی اضافه کرد: اگرچه دراین بین نباید از نقش موثر خیرین نیز غافل شد که با پرداخت ۵۰میلیون تومان برای خرید تجهیزات بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی نیز همراهی لازم را داشتند.
فرماندارطالقان این شهرستان را عاری از شیوع بیماری ویروسی کرونا خواند و گفت: با اجرای تدابیری که گفته شده توانستیم امروز به عنوان تنها شهرستان عاری از کرونا دراستان البرز شناخته شویم.

جهانی افزود: بنابراین تلاش ها همچنان برای عاری ماندن این شهرستان از بیماری ویروسی کرونا ادامه دارد و برای حفظ سلامتی مردم با هیچ احدی تعارف نداریم و همچنان تدابیر سختگیرانه همراه با طرح های استان البرز برای طالقان وجود دارد.

فرماندار طالقان باردیگر با اشاره به همراهی و انسجام بین دستگاهی دراین شهرستان بیان داشت: اکنون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اجرای طرح خانه به خانه به تعداد اعضای خانوار مواد ضدعفونی و ماسک را دراختیار مردم قرار می دهد.

وی افزود: سپاه با شناسایی سه نقطه با تایید شبکه بهداشت و درمان طالقان برای تولید ماسک تدابیر ویژه ای را با همراهی دستگاه های اجرایی داشته است.
جهانی گفت: اکنون دریکی از این نقاط روزانه یک هزار و ۵۰۰ ماسک تولید می شود و ۲ نقطه دیگر درحال فعال شدن است.
فرماندار طالقان با اشاره به تعطیلی خودجوشی بسیاری از کسبه طالقان که اقلام غیرضروری داشتند گفت: اکنون با هدف پیشگیری از شیوع بیماری ویروسی کرونا پرداخت ها برای خرید و فروش تنها ازطریق کارت های اعتباری صورت می گیرد.

وی ادامه داد: براساس اعلام شهرداری و شورای شهر نیز با توجه به کساد شدن بازار اقتصادی برخی از صنوف مالکانی که اجاره را به مغازه داران ببخشند از ۵۰ درصد عوارض شهری معاف می شوند.

جهانی تاکید کرد: تا به امروز تمام درها از جمله مراکز اقامتی و هتل ها با هدف پیشگیری از بیماری ویروسی کرونا درطالقان به روی گردشگران بسته بوده است.
وی یادآورشد: دستگاه های ای تی ام درسطح شهرستان طالقان روزانه سه بار ضدعفونی می شود و با هماهنگی شهرداری ۲ دستگاه خودور تاکسی در جلوی درب فروشگاه رفاه این شهرستان به صورت رایگان به افراد خدمات می دهند.
فرماندار طالقان در ادامه با اشاره به اینکه به رغم نداشتن بیمارستان و امکانات درمانی دراین شهرستان از همراهی با استان برای ریشه کنی بیماری ویروسی کرونا غافل نبودیم گفت: اکنون ۱۰۰ تخت نقاهتگاهی دراین شهرستان تجهیز شده است.

جهانی افزود: این تخت های نقاهتگاهی با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت سوئیت آماده ارایه خدمات شده است.

شهرستان طالقان به عنوان شمالی ترین شهرستان دراستان البرز دارای ۸۳ روستا است که تاکنون موردی از بیماری ویروسی کرونا در آن مشاهده نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار