مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز از تخصیص بیمه بیکاری به پرسنل صنوف فرهنگی هنری خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 05 April 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ ناصر مقدم با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌ها و صنوف مختلف فرهنگی هنری، گفت: به پرسنل موسسات فرهنگی هنری،چاپخانه ها،کانون های آگهی و تبلیغات،آموزشگاه های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین صنوفی که کارگاه آنان تعطیل شده است و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، مشمول بیمه بیکاری می شوند. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف می بایست ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند که مهلت ۳۰ روزه آنان سپری نشود . 

ناصر مقدم با بیان اینکه تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده اند، شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد، تصریح کرد: کسانی که در سامانه فوق ثبت نام می کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند(مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار