حبیب الله خجسته پور:
به گزارش تابناک سمنان: حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: صدور مجوز تردد و ورود دام عشایر غیربومی به استان، مستلزم دارا بودن پروانه چرا در مراتع استان سمنان است
کد خبر: ۸۳۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 04 April 2020

پروژه مدیریت چرای دام در مراتع استان سمنان اجرایی شد - خبرگزاری ...

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت کوچ عشایر در سطح استان در سالن کوثر استانداری سمنان با اشاره به اینکه تلاش برای ورود دام عشایر از برخی استان های همجوار طی چند روز گذشته گزارش شده است، تاکید کرد: صدور مجوز تردد و ورود برای عشایری که قصد دارند تا دامهای خود را به استان سمنان منتقل کنند، مستلزم دارا بودن پروانه چرا در داخل استان سمنان است.
وی  ادامه داد:عشایر ما از عمده تولید کنندگان کشور هستند که مایحتاج مردم را تولید کرده و همچنین از سوی دیگر سلامت دام نیز ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد و این مهم به نوعی مرتبط با بحث مدیریت شیوع کرونا نیز می باشد، لذا ‌توجه به مسائل ورود و خروج دام و نظارت بر این امر به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

حبیب الله خجسته پور با تاکید بر اینکه در سطح استان سمنان در حال حاضر توانستیم در مرحله مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کنیم، اظهار داشت: ما امروز در استان در مرحله مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کردیم که نیاز است تا برای ریشه کَنی کامل این بیماری، پس از مدیریت، به مرحله مهار و کنترل این بیماری در استان دست یافته و در این دومرحله نیز موفق عمل کنیم و این‌ مهم مستلزم تلاش بیشتر خواهد بود.
خجسته پور در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: صدور مجوز تردد دام عشایر در داخل استان طی دوماه آینده که فصل جابجایی بین ییلاق و قشلاق است، با هماهنگی منابع طبیعی و آبخیزداری استان صورت بگیرد.
وی گفت: گند زدایی آبشخور های مشترک، توسط اداره کل امور عشایر و محیط زیست استان در دستور کار قرار داشته باشد تا سلامت وحوش و دامها بیش از پیش تامین شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان همچنین با بیان اینکه تمام تلاش خود را در جهت تقویت و جهش تولید و همچنین حفظ سلامت مردم به کار گرفته ایم، افزود: در مسیر فیروزکوه و مراتع این منطقه، نیروی انتظامی در کنار منابع طبیعی برای مدیریت بحث چرا دام حضور داشته و تدابیر لازم اندیشیده شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار