یک فعال کارگری ابرازامیدواری کرد تا پایان فروردین ماه، حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۸۳۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 04 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،جواد اکبری، با بیان اینکه در آخرین جلسه‌هایی که درباره دستمزد سال جاری برگزار شد توافق نهایی بین کارگران و کارفرمایان حاصل نشد، اظهار کرد: پیشنهاد شده بود مجموع دریافتی کارگران به حدود دو میلیون و 800 هزار تومان برسد، اما از آنجای‌یکه بیشتر افزایش در نظر گرفته شده مربوط به مزایا بود، مورد موافقت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: برای افزایش دستمزد باید پایه حقوق اصلاح شود، زیرا حداقل دستمزدی که تعیین می‌شود مبنای دریافتی کارگران بازنشسته نیز هست.

به گفته اکبری، با توجه به عدم توافق در جلسات قبلی و همچنین مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا، فعلا تاریخ دقیقی برای جلسه بعدی تعیین تکلیف دستمزد اعلام نشده است.

وی افزود: به احتمال زیاد این جلسه در نیمه دوم فروردین ماه برگزار خواهد شد و تا پایان این ماه درباره حداقل دستمزد سال 1399 کارگران تصمیم‌گیری می‌شود.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نگرانی چندانی بابت قراردادهای کارگران وجود ندارد، زیرا اکثر کارفرمایان قرارداد امسال کارگران را نیز مانند روند سال قبل تمدید خواهند کرد و هرگونه افزایشی که در نظر گرفته شود به این قرارداد اضافه خواهد شد.

اکبری تاکید کرد: با این شیوه ممکن است کارگران حقوق فروردین را بر اساس روند سال 1398 دریافت کنند و بعد از تعیین تکلیف دستمزد، مابتفاوت حقوق در ماه‌های بعدی به آنها پرداخت شود.

وی افزایش منطقی که برای دستمزد سال 1399 باید لحاظ شود را حدود 30 درصد اعلام کرد و ادامه داد: البته با توجه به رکودی که در برخی از صنایع به دلیل شیوع بیماری کرونا ایجاد شده، نمایندگان کارفرمایان از احتمال تعدیل نیرو به دنبال افزایش زیاد دستمزد یاد کرده‌اند.

این فعال کارگری از تصمیماتی که دولت برای برخی گروه‌های کارگران در شرایط فعلی در نظر گرفته نیز یاد کرد و افزود: پیشنهاد شده کارگرانی که با مشکل مواجهند فعلا بتوانند از بیمه بیکاری استفاده کنند تا وضعیت واحدهای تولیدی به روند عادی برگردد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار