مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۷ میلیارد ریال در راستای پیشگیری از این بیماری در مراکز زیر پوشش هزینه شده است.
کد خبر: ۸۳۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 04 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،فاطمه رضوان‌مدنی ، اظهار داشت: سامانه تلفنی 1480 (صدای مشاور بهزیستی) استان کرمانشاه در سه شیفت کاری از ساعت هشت صبح تا 12 شب آماده ارائه مشاوره کاهش اضطراب و نگرانی از بیماری کرونا به همشهریان است.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از راه‌اندازی سامانه خودارزیابی روانشناختی در بحران کرونا خبر داد و افزود: سامانه خودارزیابی وضعیت روانشناختی با غربالگری سیستماتیک استرس و اضطراب افراد در شرایط کنونی در کشور به آدرس corona.behzisti.ir راه‌اندازی شده تا افراد خودارزیابی روانشناختی خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه تاکنون در هیچ‌کدام از مراکز زیر نظارت بهزیستی هیچ مورد مثبتی از کرونا گزارش نشده است، گفت: از ابتدای زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از 17 میلیارد ریال در راستای پیشگیری از این بیماری در مراکز زیر پوشش هزینه شده است.

*ارائه 36 هزار خدمت توسط اورژانس اجتماعی بهزیستی استان کرمانشاه در سال 98

رضوان‌مدنی به خدمات گشت‌های اورژانس اجتماعی در این خصوص اشاره و بیان کرد: گشت‌های اورژانس اجتماعی افراد بی‌خانمان و کودکان‌کار را از نظر بیماری ویروس کرونا ارزیابی کرده‌اند و اگر نیازی به ارائه ماسک و وسایل بهداشتی بوده، در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند.

وی گفت: خدمات اورژانس اجتماعی شامل چهار فعالیت در زمینه وجود مراکز مداخله در بحران، خط تلفن 123، خودروهای سیار اورژانس اجتماعی و همچنین فعالیت پایگاه خدمات اجتماعی است.

این مسؤول مجموع فعالیت‌های صورت گرفته اورژانس اجتماعی بهزیستی استان در سال 98 را نزدیک به 36 هزار خدمت عنوان کرد و افزود: حجم اصلی فعالیت‌ها در مرکز اورژانس اجتماعی مربوط به مشکلاتی از قبیل خشونت خانوادگی، اختلافات حاد خانوادگی، همسرآزاری، کودکان کار و خیابانی، خودکشی، طلاق و دیگر آسیب‌های اجتماعی است که همگی آن‌ها جزء جامعه هدف اورژانس اجتماعی به شمار می‌روند.

رضوان‌مدنی ارائه خدمات در اورژانس اجتماعی را نیازمند مداخله بهنگام، در دسترس و تخصصی عنوان کرد و یادآور شد: خوشبختانه این امر در استان به خوبی محقق شده و با تلاش همکاران در این حوزه شاهد خدمات قابل توجه و اثربخشی در این زمینه بوده‌ایم.

وی با اشاره به فعالیت 60 مرکز مشاوره زیر پوشش بهزیستی استان، گفت: این مراکز برای مددجویان به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهد، اما سایر مردم باید هزینه پرداخت کنند.

رضوان‌مدنی یکی از افتخارات اداره‌کل بهزیستی به صفر رساندن پشت‌نوبتی‌های بهزیستی با کمک استانداری، قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف و خیران دانست و گفت: 390 نفر پشت‌نوبتی‌های جهیزیه از سال 93 تا سال 96 بودند که به هر کدام 2 میلیون تومان و به نوعروسان سال 97 و 98 نیز جهیزیه کامل به ارزش 11 میلیون تومان پرداخت شد.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه 164 هزار نفر زیرپوشش این نهاد حمایتی است، گفت: بسیاری از مددجویان مسکن ندارند، در این خصوص اولویت‌بندی کرده‌ایم اولویت با خانوارهای است که افراد معلول بیشتری دارند برای سایرین نیز ودیعه مسکن یا تسهیلاتی با استفاده از ظرفیت‌های امکانات دولتی، هزینه‌های بهزیستی، کمک نهادها و سازمان‌ها و کمک خیران پرداخت می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار