استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: در جریان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرهای استان و استفاده از این فرصت، گروه‌های پرخطر و کرونایی شناسایی و قرنطینه می‌شوند.
کد خبر: ۸۳۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 31 March 2020

 به گزارش تابناک اردبیل، اکبر بهنامجو روز سه‌شنبه افزود: این افراد در پروسه زمانی ۱۵ روزه خدمات درمانی و معیشتی دریافت می‌کنند تا بعد از رفع مشکل‌، زندگی روزمره به روال عادی برگردد.

وی بیان‌کرد: این اقدام در شهرهای کوچک استان آغاز شده و هر یک از شهرستان‌ها در محدوده خود می‌توانند این اقدام را انجام دهند.

استاندار اردبیل تشریح کرد: در این خصوص نیاز به همکاری خیران بوده و با استفاده از ظرفیت این افراد می‌توانیم گروه‌های پرخطر کرونایی را در بازه زمانی مشخص قرنطینه کنیم.

وی با اشاره به اجرای غربالگری در استان،افزود: اردبیل در این خصوص جزو استان‌های برتر بوده و توانسته درصد بیشتری از جمعیت را غربالگری کند.

بهنامجو با اشاره به تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز گفت: ماسک و تجهیزات پزشکی مازاد بر نیاز استان توسط مبتکران تولید شده و در اقدامی مهم توانستند در ظرف ۱۲ روز  خط تولید ماسکn۹۵ را راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه داروخانه‌های استان از لحاظ ماسک و مواد ضدعفونی کننده اشباع شده، اضافه‌کرد: تولیدکنندگان استان این مواد را حتی به استان‌های دیگر هم فرستاده‌اند.

به گفته بهنامجو، خط تولید لباس و تجهیزات مخصوص پرستاری کرونا نیز در استان راه‌اندازی شده و بر اساس سفارش‌های داده شده نیاز داخل استان و سفارش سایر استان‌ها را تولید می‌کند. 

او از ساخت ربات پرستار توسط فناوران استان خبر داد و گفت: فناوران استان این ربات را به بیمارستان امام خمینی اهدا کرده ضمن اینکه کابین ضدعفونی کننده هم  توسط مبتکران استانی ساخته شده است.

استاندار اردبیل همچنین اظهاراشت: با توجه به شیوع کرونا تمام مراکز گردشگری استان تعطیل شده و هیچ گردشگری وارد نشده و  فقط افراد بومی استان که در نقاط دیگر کشور ساکن هستند برای دیدن اقوام و یا والدین خود به استان سفر کرده‌اند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا  هتلداران و متصدیان آب‌های گرم معدنی اقدام به تعطیلی مراکز گردشگری خود کرده‌اند.

بهنامجو با بیان اینکه تمام مرزهای داخلی و خروجی استان کنترل می‌شود، از ادامه تجارت مرزی در مرز آذربایجان و با روسیه خبر داد.

وی گفت: با اینکه ورود گردشگر به استان در حد صفر است ، اما مبادلات اقتصادی با همسایگان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار