اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد عربستان سعودی ممکن است از طریق شبکه‌های تلفن همراه آمریکا در حال جاسوسی از عربستانی‌های ساکن آمریکا باشد.
کد خبر: ۸۳۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸ 31 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: عربستان سعودی ممکن است از طریق شبکه‌های تلفن همراه آمریکا در حال جاسوسی از عربستانی‌های ساکن آمریکا باشد. این اطلاعات ۳۰ مارس ۲۰۲۰ توسط یکی از افشاکنندگان منتشر شده است که نشان می‌دهد عربستان سعودی ممکن است از ضعف در شبکه‌های مخابراتی تلفن همراه برای ردیابی عربستانی‌های ساکن آمریکا استفاده کند.

داده‌های منتشر شده از جاسوسی عربستان سعودی

داده‌ها نشان می‌دهد که طی یک دوره چهار ماهه، سه شرکت بزرگ تلفن همراه عربستان سعودی ۲.۳ میلیون درخواست برای اطلاعات مشترکان ارائه دهنده (PSI) ارسال کردند. به طور معمول، از این داده‌ها برای کمک به اپراتور‌های خارجی برای ثبت هزینه‌های رومینگ استفاده می‌شود، اما حجم بالای درخواست‌ها می‌تواند به مخابرات سعودی نیز اطلاعات کافی را برای ردیابی کاربران را با دقت نسبتا بالا فراهم کند.

این مزیت از آسیب پذیری‌های طولانی مدت در یک سیستم پیام رسانی جهانی به نام SS7 است که تماس‌های تلفن همراه را هنگام مسافرت کاربر از یک کشور به کشور دیگر هدایت می‌کند. طبق اطلاعات به اشتراک گذاشته شده با یکی از خبرگزاری‌های خارجی، مخابرات سعودی میلیون‌ها مورد از این درخواست‌های PSI SS7 را به شرکت‌های آمریکایی از جمله AT&T، T-Mobile و Verizon (شرکت مادر Engadget) بین نوامبر ۲۰۱۹ تا اول مارس ارسال کرده است. گاهی اوقات درخواست داده‌ها از سوی این کشور تا ۱۳ بار در هر ساعت نیز ادامه پیدا می‌کرده است.

 

جاسوسی عربستان سعودی از شهروندان خود

آیا عربستان واقعا جاسوسی می‌کند؟

هنوز مشخص نیست که آیا مخابرات سعودی به نمایندگی از دولت جاسوسی می‌کرده است یا این مسئله درست نیست، اما پادشاهی این کشور سابقه خوبی ندارد. در اوایل سال جاری، گزارشی منتشر شد که بر اساس آن تلفن جف بزوس آمازون از طریق پیام WhatsApp از حساب شخصی شاهزاده محمد هک شده بود. توییتر هزاران حساب مرتبط با تلاش دولت را برای تبلیغ دولت سعودی را ممنوع اعلام کرده و وزارت دادگستری کارمندان سابق توییتر را به جاسوسی برای عربستان سعودی متهم کرده است.

عربستان سعودی به دنبال اطلاعات چه کسانی است؟

اندرو میلر، کارشناس خاورمیانه و عضو سابق شورای امنیت ملی باراک اوباما، در مصاحبه‌ای گفت: "من فکر می‌کنم آن‌ها نه تنها افرادی را که می‌دانند مخالف هستند، زیر نظر می‌گیرند، بلکه ممکن است مراقب کسانی که می‌ترسند از رهبری عربستان سعودی منحرف شوند نیز باشند. آن‌ها به ویژه نگران این هستند که اتباع سعودی هنگام حضور در کشور‌های غربی چه کاری انجام می‌دهند. "

ران ویدن، سناتور دموکرات از اورگان، پیش از این به کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) هشدار داده بود که "مهاجمان مخرب" در حال سوءاستفاده از آسیب پذیری SS7 هستند. ویدن در گفتگو با یکی از خبرگزاری‌ها نوشت: "به دلیل عدم فعالیت [پای/ Pai]، اگر این گزارش صحیح باشد، ممکن است یک دولت اقتدارگرا برای ردیابی مردم در داخل کشورمان وارد شبکه‌های بی سیم آمریکا شود. "

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار