رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس با اشاره به این موضوع که روند صعودی بیماری کرونا در فارس نسبت به برخی استانها، بهتر و مناسب تر است، تاکید کرد: این مهم به این معنی نیست که رعایت‌ها را کم کنیم بلکه اگر به مدت یکماه در خانه بمانیم این بیماری شکست خواهد خورد، چرا که این ویروسی جدید است و ابعاد ناشناخته بسیاری دارد.
کد خبر: ۸۳۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 31 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: کاوه باشتی گفت: کروناویروس جدید، فقیر و غنی، ورزشکار و غیر ورزشکار و مسئول و شهروند عادی و مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و همه معادلات و نظم نوین جهانی را بهم زده است.

او با بیان اینکه بسیاری از ابعاد این موجود میکروسکوپی، همچنان ناشناخته است، افزود: کارشناسان فن معتقد هستند که اگر کل جهان به مدت یکماه تعطیل شود این ویروس ریشه کن خواهد شد اما این مهم به سختی اتفاق می‌افتد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس ادامه داد: مشخص شده که اگر بیش از ٧٠ درصد از افراد جامعه اصول قرنطینه خانگی را رعایت کنند می‌توان این بیماری را کنترل کرد اما اگر بیش از ٨٠ درصد رعایت کنند این ویروس ظرف یکماه از بین خواهد رفت.

این فوق تخصص جراحی زانو، اضافه کرد: از آنجا که ارتباط جهانی و شهری وجود دارد، می‌طلبد که دولت‌ها مواضع سختگیرانه تری اتخاذ کرده و مردم بیشتر رعایت کنند و این ویروس را دست کم نگیرند.

او خاطرنشان کرد: نمایش و حس اصلی ابتلای این بیماری در مراکز درمانی است، لذا پزشکان و کادر درمانی بیشتر آن را متوجه می‌شوند و ممکن است مردم عادی تنها اخبار آن را دنبال کنند، در حالی که باید آن را جدی گرفت.

فارس پیشتاز تعطیلی اماکن ورزشی برای مبارزه با کرونا

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس افزود: در استان فارس با تصمیم هیئت پزشکی ورزشی پیش از ورود نهادهای دیگر تحت نظارت فدراسیون پزشکی ایران، تصمیم به تعطیلی همه اماکن و باشگاههای ورزشی با همراهی اداره کل ورزش و جوانان گرفته شد و در حال حاضر هیچ موردی دال بر ابتلای ورزشکاران فارسی به کرونا در محیط ورزشی نداریم.

باشتی با بیان اینکه هیئت پزشکی ورزشی فارس از ابتدای بروز این بیماری، با اداره کل ورزش و جوانان برای هماهنگی و تعطیلی اماکن ورزشی جلساتی برگزار کرد و طی رایزنی‌های انجام شده با استانداری و مراکز ذیربط، اقدامات لازم برای اجرای راهکارهای موثر در قطع زنجیره انتقال بیماری و تامین و تهیه مواد گندزدا وضدعفونی کننده‌ را در دستور کار قرار داد.

او اظهار کرد: با توجه به تعطیلی فعلی اماکن ورزشی و از آنجا که برخی اقلام مورد نیاز فوری جامعه ورزش نیست، لذا در اسرع وقت قبل از باز شدن اماکن ورزشی اقلام مورد نیاز تهیه و بین این اماکن توزیع خواهد شد.

ماندن در خانه راه شکست کروناست

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس با اشاره به این موضوع که روند صعودی بیماری کرونا در فارس نسبت به برخی استانها، بهتر و مناسب تر است، تاکید کرد: این مهم به این معنی نیست که رعایت‌ها را کم کنیم بلکه اگر به مدت یکماه در خانه بمانیم این بیماری شکست خواهد خورد، چرا که این ویروسی جدید است و ابعاد ناشناخته بسیاری دارد.

باشتی خواستار رعایت اصول بهداشتی مانند شستن دست و استفاده از ماسک در اماکن عمومی توسط مردم شد و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم هرچه سریعتر از بحران کرونا نجات پیدا کنیم و همبستگی بین آحاد بشر نیز تداوم یابد.

رئیس هیئت پزشکی ورزشی فارس همچنین آمادگی این هیئت در کنار سیستم درمانی استان برای هرگونه اقدامی حمایتی را اعلام کرد و همکاری با اداره کل ورزش و جوانان فارس تهیه و توزیع بیش از ١٠٠٠ پوستر آموزشی، تهیه و توزیع مطالب آموزشی در فضای مجازی و تهیه وتوزیع مواد ضد عفونی کننده به ادارات ورزش را از مهمترین اقدمات این هیئت طی روزهای اخیر عنوان کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار