مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: اجرای طرح «غربالگری» چشم انداز خوبی را برای کنترل کرونا در سمنان خواهد.
کد خبر: ۸۳۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷ 30 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: ایرج کارخایی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در کمیته پدافند زیستی ستاد مبارزه با کرونا در استان سمنان با اشاره به اینکه پیش‌بینی، پیشگیری و اقدام برای مقابله با تهدیدات از رسالت مهم واقعاً غیرعامل است، گفت: رعایت الزامات و ملاحظات و پیش‌بینی لازم در شرایط خطر و بحران از جمله اهداف پدافند غیرعامل است که امروز به‌خوبی توسط دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود مدنظر قرارگرفته و اقدامات ارزنده‌ای در بخش درمان بیماران کرونا در حال انجام است.

او افزود: با همدلی، همکاری و استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات و پشتیبانی از همدیگر می‌توانیم از بحران کرونا عبور کنیم، لذا در این عرصه ظرفیت‌های اعضای قرارگاه پدافند زیستی در خدمت دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود برای حفظ جان مردم و ایجاد سلامت در جامعه قرار گرفته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان همچنین بیان کرد: مشارکت خوب مردم بر اثر آگاه سازی و فرهنگ سازی حاصل می‌شود که رسانه‌ها و فضای مجازی با آموزش و اطلاع رسانی مناسب موجب مشارکت عمومی مردم برای مبارزه با کرونا در سطح استان سمنان شده است.

کارخایی با بیان اینکه همکاری مناسب مردم در اجرای طرح غربالگری می‌تواند چشم‌انداز خوبی برای کنترل و مدیریت ویروس کرونا ایجاد کند، ابراز داشت: رعایت دستورالعمل محدودیت‌ها و طرح فاصله اجتماعی قطعاً نقش مهمی در ریشه‌کنی کرونا خواهد داشت.

او با تاکید بر بر استمرار گندزدایی و ضدعفونی کشتارگاه‌های دام و طیور و نظارت بر قصابی‌ها و توزیع شیر، گفت: توجه جدی به پسماند‌ها و زباله‌های دارای آلودگی از دیگر مسائلی است که باید در استان به آن توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار