مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: صنایع دستی تولیدی استان فارس که در فهرست صادرات قرار دارد بیشتر شامل گلیم، زیلو، سفال، صنایع چوبی و خاتم است.
کد خبر: ۸۳۴۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 29 March 2020

تابناک فارس به  نقل از ایرنا:مصیب امیری حاکی است: براساس آمار گمرک جمهوری اسلامی، در سال ۱۳۹۸ بیش از ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار دلارصنایع دستی از استان فارس صادر شده و با احتساب یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صادرات چمدانی آثار تولیدی صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی، ارزش ارزی صادرات صنایع دستی استان فارس نزدیک به ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار دلار است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: با توجه به هدف گذاری صادرات صنایع دستی از استان فارس به ارزش ۳ میلیون و ۱۴۰ هزار دلار در سال گذشته، بر اساس شاخص های ارزیابی عملکرد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با تلاش بیش از ۲۰۰ هزار نفر از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی و فعالان اقتصادی این حوزه دراستان فارس، ارزش صادرات هنرهای سنتی استان به ۴۸ درصد بیشتر از اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.

وی اضافه کرد: صنایع دستی تولیدی استان فارس که در فهرست صادرات قرار دارد بیشتر شامل گلیم، زیلو، سفال، صنایع چوبی و خاتم است.

امیری اظهار داشت: در یک دهه اخیر به صورت مستمر رونق در صنایع دستی استان فارس مشهود است ، اما در سال ۹۸ گام هایی برداشته شده است که در صنایع دستی بی سابقه است.

او ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۹ به عنوان سال جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری و ثبت شیراز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی که در اواخر سال ۹۸ محقق شد، هنرهای سنتی که نمادی از فرهنگ و هنر یک ملت و منطقه است و به عنوان نفیس‌ترین تولیدات داخلی و یکی از عوامل مهم توسعه گردشگری محسوب می شود، نیاز به تجاری سازی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: با استفاده از ظرفیت شرکت‌های مطرح صادرکننده صنایع‌دستی کشور، استفاده از ظرفیت فروش الکترونیکی محصولات و توسعه و ترویج کارگاه‌های صنایع‌دستی فعال استان، افزایش صادرات صنایع دستی در سال جاری هدف گذاری شده است.

وی حضور و استفاده از ظرفیت نسل جوان در زمینه طراحی و تولید صنایع دستی و افزایش اشتغال در بخش تولیدات هنری را یکی دیگر از راهبردهای اصلی تولید صنایع دستی در استان فارس عنوان کرد و افزود: تولید اشتغال ضامن جهش تولید صنایع دستی خواهد بود و این حوزه را به یکی از مطمئن ترین عرصه های تولیدی با دورنمای بلند مدت تبدیل خواهد کرد.

شیراز عنوان شهر جهانی صنایع دستی را اواخر سال ۹۸ از طرف شورای جهانی صنایع دستی کسب کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار