معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان گفت: نجات گران این معاونت از زمان شیوع کرونا افزون بر فعالیت در ۱۱۴۸ نفر شیفت کاری در ۱۴ پایگاه غربالگری، تعداد ۱۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان و نیز یک مرکز واکنش سریع با ۹ مرکز کشیک آماده در شعب استان را تحت نظر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان پوشش داده‌اند
کد خبر: ۸۳۴۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵ 28 March 2020
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: ۲۴ پایگاه امدادی با ۸۳ نفر روز نجاتگر هلال احمر در نقاط مختلف استان همدان فعال شده است.

به گزارش مهر، حمید عرفی یگانه با اشاره به اینکه سال ۹۸ با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود، گفت: در مقابله با هرکدام از این حوادث رخ داده حضور بی، چون و چرای نیرو‌های امدادی و نجات گران تلاشگر چشمگیر و مشهود بوده است.

وی افزود: ابتدای سال با سیلی خانمان برانداز برای برخی استان‌های کشور همراه شد و این نجات گران بودند که همچون کوه، سینه سپر کردند و بار‌ها تا سینه در گل و لای و سیلاب فرو رفتند، ولی در کنار هموطنان سیل زده ایستادند و نگذاشتند که این غم این بلای طبیعی بر آن‌ها سنگینی کند.

حمید عرفی یگانه اضافه کرد: در هنگام برگزاری اجتماع میلیونی مردم در اربعین سرور و سالار شهیدان باز نجات گران به قصد خدمت به زائران اباعبدالله (ع) به صحنه آمدند و نشان دادند که پیام عاشورا را به خوبی درک کرده‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه نجات گران در سال گذشته به عناوین مختلف در صحنه‌های عملیاتی حضور داشتند، عنوان کرد: با شیوع ویروس کرونا و به خطر افتادن جان مردم در سراسر جهان و رسیدن آن به ایران این بار نجات گران با تمام قوا به میدان آمدند با این تفاوت که خطر در همه لحظات و در همه شرایط آن‌ها را تهدید می‌کرد.

وی گفت: این بار هم حضور پرشور نجات گران در اجرای طرح غربالگری و تب سنجی، کشیک پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، مرکز کنترل و فرماندهی عملیات، مرکز واکنش سریع مشهود و ماندگار است.

عرفی یگانه با بیان اینکه سلامت نجات گران حائز اهمیت است، گفت: پیگیری شده تا تمام نجات گران طرح غربالگری به صورت هفتگی تست کرونا بدهند و از نظر سلامت چک شوند، چون آن‌ها چه در زمان حوادث چه بعد از شیوع کرونا یا حوادثی بدتر از کرونا، با ما همکاری داشته‌اند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه نجات گران این معاونت از زمان شیوع کرونا افزون بر فعالیت در ۱۱۴۸ نفر شیفت کاری در ۱۴ پایگاه غربالگری، تعداد ۱۲ پایگاه امداد و نجات بین شهری ثابت و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان و نیز یک مرکز واکنش سریع با ۹ مرکز کشیک آماده در شعب استان را تحت نظر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان پوشش داده‌اند، گفت: ۲۴ پایگاه امدادی با ۸۳ نفر روز نجات گر همزمان با غربالگری فعال بوده که دراین مدت ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودرو عملیاتی و ۱۱ دستگاه خودرو اداری برای فعالیت نجات گران و خدمت رسانی آن‌ها به کار گرفته شده است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار