علی ناصری با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی نارنجی‌پوشان شاغل در سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: سبزپوشان حاضر در سازمان فضای سبز شهری نیز در شرایط کنونی برای آماده شدن شهر در دوران پساکرونا تلاش می‌کنند و رنگ‌آمیزی‌ها و آماده کردن المان‌ها نیز فراموش نشده است.
کد خبر: ۸۳۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ 28 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایمنا:علی ناصری با اشاره به اقدامات شورای شهر شیراز برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در این شهر اظهار کرد: در همان ابتدای شیوع ویروس، کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا با هدف هماهنگی ادارات، نهادها و دستگاه‌های مربوطه در شهر شیراز، جلسه‌ای تشکیل داد که در نتیجه آن و با اقدامات دانشگاه علوم پزشکی، دستورالعمل‌های مقابله با شیوع کرونا ویروس تهیه و به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: برای نظارت بر نحوه رعایت این دستورالعمل، کارگروهی تشکیل شد تا اقدامات انجام شده توسط دستگاه‌های مختلف نیز پایش شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری با بیان اینکه در گام دوم تقسیم کار برای مقابله با شیوع کرونا ویروس با متولی‌گری فرمانداری انجام شد، تصریح کرد: شورای شهر در گام سوم با اختصاص ۹۰ میلیارد ریال برای مقابله با شیوع این بیماری موافقت کرده و به شهرداری برای استفاده از این مبلغ جهت انجام اقدامات پیشگیرانه اجازه داده شد.

وی درخصوص گام بعدی شورا، خاطرنشان کرد: از آنجایی که در کنار مراقبت‌های پزشکی، نیاز بود جامعه روانشناسی نیز از جنبه‌های مختلف، بهداشت روانی مردم را حفظ کنند، تیم تخصصی ارتقای امنیت روانی شهروندان برای مدیریت اضطراب و استرس ناشی از بیماری کرونا، تشکیل شد.

ناصری ادامه داد: در گام پنجم ردیف بودجه خاصی نیز برای مهار کرونا ویروس توسط شورا تصویب شد تا اگر لازم بود علاوه بر مبلغ اولیه، شهرداری از این ردیف بودجه نیز استفاده کند. ذیل این اعتبار شورای شهر درخواست کرد که حداقل ۳۰ هزار پک بهداشتی تهیه و در مناطق کم‌برخوردار و محروم توزیع شود که انجام شد.

وی اضافه کرد: در گام ششم برای آنکه از ازدحام شهروندان در شهرداری برای پرداخت عوارض کاسته شود، پرداخت عوارض ساختمانی در مناطق یازده‌گانه تا اردیبهشت تمدید شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز سه گام نهایی شورای شهر را مربوط به تفاهم نامه‌های سه‌جانبه شورای شهر و شهرداری با دستگاه‌های دیگر دانست و افزود: در تفاهم‌نامه با بهزیستی مقرر شد مراکز وابسته به این سازمان مانند سرای سالمندان، نگهداری ایتام و معلولان جسمی و ذهنی توسط شهرداری ضدعفونی شوند.

وی ادامه داد: در تفاهم‌نامه سه جانبه با علوم پزشکی، مدیریت شهری تجهیز آزمایشگاه تشخیص کرونا ویروس و خریداری کیت‌های تشخیص را برعهده گرفت و در تفاهم‌نامه با دادگستری نیز مقرر شد مجتمع‌های وابسته به این نهاد، دادسراها و بازداشتگاه‌ها توسط شهرداری ضدعفونی شوند.

پارک‌های شیراز پذیرای هیچ‌کس نیست

ناصری با اشاره به اینکه میان اعضای کمیسیون نیز برای رصد میدانی نقاط مختلف شهر و شناسایی کمبودها تقسیم کار صورت گرفته، گفت: در جلسه‌ای که با حضور استاندار تشکیل شد، نقطه نظرات شورا درباره کنترل شیوع کرونا مطرح شد و همچنین شورای شهر در نامه‌ای به رئیس جمهور دغدغه شهروندان را منتقل کرد که این موارد پیشتر رسانه‌ای شدند.

وی با بیان اینکه در تمام مناطق شهری امور ضروری شهروندان درحال انجام است، خاطرنشان کرد: در شیراز تمامی بخش‌هایی که خطر شیوع بیماری در آن‌ها وجود داشته، اکنون تعطیل است و پارک‌های شهر نیز پذیرای کسی نیستند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: شهرداری شیراز این روزها علاوه بر وظایف ذاتی خود، درگیر مقابله کرونا شده اما این امر به معنای آن نیست که مابقی وظایف شهرداری روی زمین مانده باشد.

شیراز برای روزهای پساکرونا آماده می‌شود

وی با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی نارنجی‌پوشان شاغل در سازمان مدیریت پسماند تصریح کرد: سبزپوشان حاضر در سازمان فضای سبز شهری نیز در شرایط کنونی برای آماده شدن شهر در دوران پساکرونا تلاش می‌کنند و رنگ‌آمیزی‌ها و آماده کردن المان‌ها نیز فراموش نشده است.

ناصری از مردم شیراز خواست قرنطینه خانگی را رعایت کنند تا هرچه زودتر بتوانند شیراز را با عطر بهارنارنج و شکوفه‌های بهاری، در روزهای پس از مهار کرونا ویروس آماده پذیرایی از مسافران دیگر شهرها کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار