استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت شناسایی و دستگیری عاملین کشتار یک قلاده خرس در یکی از روستا‌های شهرستان ارومیه تاکید نمود.
کد خبر: ۸۳۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴ 27 March 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری با ابراز تاسف از این رفتار ناپسند و غیر انسانی و تاکید بر اهمیت برخورد با عاملین چنین جنایتی تصریح کرد: حفظ و حمایت از حقوق حیوانات از قدیم الایام همواره مورد توجه بوده است. به صراحت آیات متعدد قرآن، حیوانات در برابر خداوند به خضوع برخواسته و بر آستان او سجده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در نظام حقوقی اسلام، از یک سو بهره برداری و استفاده بهینه از حیوانات مورد شناسایی قرار گرفته است گفت: همچنین در دین اسلام به رعایت حقوق حیوانات و دفاع از گونه‌های مختلف آنان سفارش شده است به نحوی که آزار و اذیت و کشتن حیوانات عملی مذموم و مرتکبین مستوجب عذاب الهی اند.

شهریاری با اشاره به اینکه امیدواریم دستگاه قضایی در برخورد با این افراد همچون همیشه قاطعانه برخورد نماید افزود: حق احترام بر حیوانات، حق زندگی و تولید نسل آزادانه و حق مراقبت از حیوانات، از جمله حقوق آن‌ها است به نحوی که هیچ حیوانی نباید در معرض برخورد نامناسب یا اعمال بی رحمانه قرار گیرد و بر اساس قانون، هرفعل غیر ضروری و هرگونه تصمیم که منجر به مرگ حیوانات شود به مثابه جنایت علیه حیات آن‌ها است.
 
ملا محمد زاده فرماندار ارومیه نیز با اشاره به دستگیری شکارچی خرس گفت:فردی که اقدام به آزار و شکار خرس کاملا بی‌آزار کرده و فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرده بود، دستگیر شد.

او ادامه داد:همدستان وی نیز مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار