کد خبر: ۸۳۳۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ 25 March 2020
اهالی روستای القچین علیا در شهرستان چرام از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری هم جاده آسفالت ورودی روستا را با هدف آنچه قطع شیوع زنجیره کرونا نامیده اند با سنگ مسدود کردند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایرنا با همه گیر شدن ویروس کرونا تدابیر مختلفی از سوی نهادهای مختلف و گروه های مردمی برای جلوگیری از شیوع وقطع زنجیره ویروس کرونا از جمله تعطیلی بازار، مراکز تجاری تا مسدود کردن ورودی‌های شهرها و روستاها  اتخاذ می شود.
خطرات مرگبار ویروس کرونا مردم روستاها را نیز مجبور به پیشگیری کرده بطوری که حتی مجبور شده اند راه های ورودی به روستاها را مسدود کنند تا از ورود ویروس کرونا به محل زندگی خود جلوگیری کنند.
اهالی روستای القچین علیا در شهرستان چرام بعد از مسدود شدن همه ورودی های این شهرستان ، جاده ورودی روستا را با سنگ مسدود کردند.
دهیار روستای القچین ، قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا را نیازمند همکاری مردم دانست و گفت: با همکاری اهالی روستا مسیر آسفالت ورودی روستا برای جلوگیری از تردد مردم به شهرهای دهدشت و چرام و وارد شدن مسافران به روستا مسدود شد.
صمد حیدری با اشاره به وجود ۲ مغازه برای تامین مواد خوراکی مورد نیاز ساکنان روستا ، بیان کرد: برای تامین اقلام مورد نیاز اهالی روستا مشکلی وجود ندارد.
وی اضافه کرد: یک دستگاه خودرو سواری نیز برای ایاب و ذهاب ضروری اهالی روستا مشخص شده است.
 حیدری تصریح کرد: از زمان اجرای طرح مسدود شدن ورودی روستا ،تردد مردم به مناطق دیگر بطور کلی قطع شده است.
وی با اشاره به اینکه روستای القچین علیا ما بین ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام قرار دارد گفت: هر ساله گردشگران زیادی از استان های همجوار برای بازدید از مناطق گردگشری در این روستا سکونت می کردند.
حیدری همکاری مردم روستا برای قطع شیوع ویروس کرونا را قابل ستایش دانست و تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا میزان ورود گردشگران به روستا ۹۰ درصد کاهش یافته است.
روستای القچین علیا بیش از ۲۵۰ خانوار جمعیت دارد و در فاصله یک کیلومتری شهرستان چرام و ۱۳ کیلومتری دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه قرار دارد.
پیش از این برای قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش آن همه ورودی های شهرستان چرام مسدود شده بود.
براساس اخرین امار،۱۹نفر در کهگیلویه و ۱۶نفر در شهرستان چرام به بیماری ویروس کرونا مبتلا شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار