سرپرست دانشکده علوم پزشکی شوشتر از آماده سازی نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا در شوشتر خبر داد.
کد خبر: ۸۳۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸ 26 March 2020

دکتر مجتبی کلانتر اظهار کرد: این نقاهتگاه که در فاز اول با ۲۴ تخت و برای مراقبت های پس از بهبودی (نه درمان) بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته شده است، با همت شورای سلامت شهرستان شوشتر و با همراهی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان در محل سالن صادقین تجهیز شده و به زودی بهره برداری می شود تا بیماران پس از بهبودی از کرونا در این محل تحت مراقبت باشند و پس از برطرف شدن بیماری، حضور آنان در خانواده و اجتماع موجب انتقال ویروس نشود.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محل نقاهتگاه باید دارای تهویه مناسب، جداکننده (پارتیشن)، تجهیزات گرمایشی و سرمایشی و موارد بهداشتی مانند حمام و دستشویی باشد. همچنین چنین نقاهتگاه هایی باید قابلیت شستشوی سالن ها را داشته باشند که با توجه به مجموع این نکات و طی بازدیدهایی انجام شده، این محل برای ایجاد نقاهتگاه انتخاب شده است.

فرمانده قرارگاه بسیج ملی مبارزه با کرونا شهرستان شوشتر هشدار داد: اگر مردم نسبت به رعایت موارد بهداشتی، شست و شوی دست‌ها و پرهیز از دید و بازدید و تجمعات اقدام کنند و تا حد امکان در خانه بمانند، می توانیم امیدوار باشیم که این نقاهتگاه نیاز به افزایش تخت نداشته باشد اما اگر موارد فوق رعایت نشود، وضعیت بسیار نگران کننده خواهد بود.

کلانتر تصریح کرد: از آحاد مردم و به خصوص بازاریان که در راه پیشگیری و کنترل کرونا تلاش کرده و با وجود خسارت هایی که متحمل شده اند، به دلیل حفظ سلامتی خود، خانواده و همشهریان‌شان توصیه های وزارت بهداشت را رعایت می کنند، سپاسگزاریم و از همه مردم می خواهیم در این ایام از سفر کردن یا پذیرش مسافر خودداری کنند تا بتوانیم با همدلی و همراهی، این ویروس منحوس را شکست دهیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا ویروس ، شوشتر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار