کد خبر: ۸۳۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸ 24 March 2020

دکتر نگین نهان‌مقدم در گفتگو با ایسنا با اشاره به موضوع کرونا ویروس و کودکان اظهار کرد: در حال حاضر با پاندمی کرونا در دنیا مواجه هستیم و اکثر کشورهای دنیا کم و بیش با آن درگیر هستند و علت وحشت و نگرانی پاندمی میزان شیوع و همه گیری بالای آن است که عاقبت آن قابل پیش بینی نیست.
وی با بیان اینکه با ویروسی نوپدید مواجه هستیم و آشنایی ما با آن صرفا در حد تجربیات و مقالات چینی است، افزود: مرگ و میر در این ویروس در حدود 3 درصد است ولی میزان شیوع آن بسیار بالا است.
نهان‌مقدم با بیان اینکه کرونا ویروس جزو ویروس‌های سرماخوردگی است، تصریح کرد: تمام توصیه‌ها و سفارش‌هایی که به مردم می‌شود، ضروری است که از سوی مردم رعایت شود.
فوق تخصص عفونی کودکان با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم عیددیدنی و دید و بازدیدها را از طریق فضای مجازی انجام دهند تا بتوانیم دوران پیک این بیماری را سپری کنیم، گفت: در حال حاضر ما از مرحله خوشه‌ای عبور کرده و به مرحله گسترس بیماری در کشور رسیده‌ایم.
وی با اشاره به کاهش بار مراجعات بیمارستانی در پی آگاهی مردم، گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم اگر علائم کودک خفیف باشد به بیمارستان مراجعه نکنند و موارد لازم را در خانه رعایت کنند و در صرفا در صورت مشاهده علائم خطر به بیمارستان و مراکز درمانی مراجعه نمایند.
نهان‌مقدم به ضرورت پرهیز از مصرف داروی بروفن به منظور رفع تب در کودکان تاکید کرد و گفت: در صورتیکه کودکی دارای تب باشد، برای رفع تب وی، پیشنهاد ما استفاده از استامینوفن است.
فوق تخصص عفونی کودکان گفت: در دوران حاملگی مشکلی برای نوزادان وجود ندارد، ولی بعد از تولد اگر مادر مثبت قطعی باشد، باید نوزاد از مادر جدا شده و حدود دو هفته قرنطینه شود.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار