عفو اخیر زندانیان به مناسبت نوروز و با توجه به شیوع ویروس کرونا اقدامی بی سابقه بوده است.
کد خبر: ۸۳۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶ 18 March 2020

ویژگی‌ها و جزئیات عفو نوروزی اخیر زندانیان/ محکومان امنیتی کمتر از ۵ سال هم عفو می‌شوند

به گزارش تابناک سمنان: هر ساله و همزمان با فرا رسیدن عید نوروز، رئیس قوه قضاییه با ارسال نامه به مقام معظم رهبری خواستار موافقت با عفو و یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی می‌شود.

روز گذشته نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی با درخواست حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه که به مناسبت اعیاد رجبیه، عید باستانی نوروز و به ویژه مبعث پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) و با توجه به ضرورت کاهش جمعیت زندانیان، شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومانی را که محکومیت آن‌ها تا تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ قطعیت یافته باشد، به تفصیل ارائه و درخواست تصویب آن را مطرح کرده بود، موافقت کردند.

در درخواست عفو اخیر نکته قابل توجهی وجود دارد که تاکنون بی سابقه بوده است و از جمله آن می‌توان به مشمول ضوابط عفو قرار گرفتن، محکومان جرائم امنیتی کمتر از ۵ سال اشاره کرد.

نکته حائز اهمیت دیگر در عفو اخیر این است که تعدادی از افرادی که مشمول بخشنامه اسفندماه رئیس قوه قضاییه شدند و به مرخصی رفتند نیز دیگر به زندان باز نمی‌گردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار