رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج خبر داد؛
میراسماعیل صدیق گفت: تعهدات بانکی، اقساط، وام و ...مشکلاتی را برای واحدهای صنفی پوشاک ایجاد کرده است و 5 هزار واحد در کرج با این موضوع دست و پنجه نرم می کنند.
کد خبر: ۸۳۲۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 18 March 2020
دست کرونا بر گلوی بازار پوشاک؛ سونامى چک‌های برگشتی 5 هزار واحد صنفی کرج در سال جدید
 
به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس اتحادیه پوشاک فروشان کرج با اشاره به اینکه وضعیت صنف پوشاک اعم از تولید کننده و توزیع کننده همزمان باشیوع کرونا در وضعیت قرمز به سر می برد گفت: کسبه درمانده شده و نه می توانند مغازه های خود را باز نگه دارند و نه می توانند آن را تعطیل کنند. 
میر اسماعیل صدیق افزود: واحدهای صنفی پوشاک در کرج متاسفانه مشتری ندارند و اجناس آنها را کسی خریداری نمی کند در حالی که غالب آنها چک دارند و برای اجاره مغازه های خود به مشکل برخورده اند، اجناس را هم با توجه به تغییر مدل و رنگ در سال آینده با بهایی که در حال حاضر به فروش می رود نمی توان فروخت. 
وی اظهار داشت: پوشاک همانند منسوجات، طلا و دیگر بازارها با افزایش قیمت همراه نیست لذا بنده به عنوان رئیس اتحادیه پوشاک کرج اعلام وضعیت قرمز می کنم و اگر دولت به فروشگاه ها و تولیدکننده های پوشاک کمک نکند نمی توانند سال آینده واحدهای صنفی خود را فعال نگه دارند و به سیل بیکاران اضافه می شوند. 
صدیق با اشاره به اینکه هر روز از واحدهای صنفی پوشاک تماس هایی را دریافت می کنی، تصریح کرد: اگر چک یک واحد صنفی برگشت بخورد در لیست سیاه قرار گرفته و دیگر نمی توانند به بازار برگردند، البته امسال وقایعی مانند سیل، زلزله، اغتشاشات و این بار هم کرونا بازار کسبه را راکد کرد. 
وی گفت: اسفند ماه همواره برای فروشندگان لباس مصداق جبران 11 ماه سال کسادی بازار بوده است اما با وضعیت کنونی حتی امیدی به 3 ماه نخست سال 99 هم نیست، صاحبان ملک و واحدهای تجاری هم تقاضای اجاره کرده و بعضا هزینه اجاره خود را از پول رهن برمی دارند. 
صدیق افزود: تعهدات بانکی، اقساط، وام و ... مشکلاتی را برای واحدهای صنفی ایجاد کرده است و 5 هزار واحد در کرج با این موضوع  دست و پنجه نرم می کنند، وضعیت زندگی آنها در روزهای عادی بغرنج بود اما با شرایط کنونی وضعیت حادتر می شود در نتیجه باید فکری اساسی برای این قشر کرد چرا که همانند کارمندان حقوقی هم ندارند. 
وی اظهار داشت: هیچ مسئولی تا کنون در استان البرز برای رفع مشکل مذکور اعلام آمادگی نکرده و نامه هایی برای صاحبان نفوذ از نماینده مجلس تا دارایی و شهرداری ارسال شده است، در حال حاضر فروشندگان با کمبود ماسک و ژل های ضدعفونی کننده مواجه هستند. 
رئیس اتحادیه پوشاک کرج در خاتمه با اشاره به اینکه با توجه به شرایط مذکور واقعا باید صنف پوشاک از پرداخت فیش گاز، آب، برق، تلفن، عوارض شهرداری، داریی و ... معاف شوند، خاطر نشان داشت: اصناف هیچگاه باری بر روی دولت نبوده است وعلاوه بر پرداخت مالیات و عوارض، در تمامی عرصه ها کمک حال آنها هم بوده ایم اما امروز نیازمند کمک قوه مجریه و مسئولین هستیم. 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار