تابناک گزارش می دهد؛
تابناک / استان گیلان در واپسین روزهای سال 98 به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و در شرایطی که به نظر می رسد تامین امکانات و اقلام بهداشتی در صدر مطالبات اصحاب رسانه با اصرار در پیگیری مطالبات مردم قرار بگیرد اما درحال حاضر شاهد انتقادات غیرمعقول برخی از خبرنگاران نسبت به مدیر کل ورزش و جوانان استان در برگزاری جام نامجو هستیم.
کد خبر: ۸۳۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱ 18 March 2020

تابناک / استان گیلان در واپسین روزهای سال 98 به شدت تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته و در شرایطی که به نظر می رسد تامین امکانات و اقلام بهداشتی در صدر مطالبات اصحاب رسانه با اصرار در پیگیری مطالبات مردم قرار بگیرد اما درحال حاضر شاهد انتقادات غیرمعقول برخی از خبرنگاران نسبت به مدیر کل ورزش و جوانان استان در برگزاری جام نامجو هستیم.

 

ارتباط ویروس کرونا در گیلان با برگزاری جام نامجو در رشت با هدف تخریب مدیرکل ورزش و جوانان استان

 

ماجرا از این قرار است که مدتی قبل، یکی از خبرنگاران ورزشی گیلان طی بیانیه ای خواستار استعفای خانم مریم بخشی مدیر کل ورزش و جوانان استان شده بود که دلیل آن را مقصر دانستن وی بابت برگزاری رقابت های وزنه برداری جام نامجو در رشت عنوان کرد و این در شرایطی است که میزبانی این تورنمنت( tournament) بین المللی به عنوان رقابت های انتخابی المپیک از سوی وزارت ورزش به استان گیلان محول شده بود.

 

استان گیلان درحال حاضر در مبارزه با ویروس کرونا نیازمند همدلی مردم خون گرم و داغ دیده این روزهای خود است تا با امید به خداوند و تلاش های کادر درمان به زودی موفق به شکست این بیماری مرگبار شود, ویروسی که در حال حاضر نه تنها استان ما بلکه کشور عزیزمان و حتی بسیاری از کشورهای جهان را تحت تاثیر خود قرار داده است.

 

در این راستا و در روزهایی که ضرورت دارد مردم جهت ممانعت از شیوع گسترده ویروس کرونا در منازل خود باقی بمانند، واضح است که رسانه ها نقشی بزرگ و تاثیرگذار درجهت آگاهی بخشی و تامین نیازها و مطالبات آن ها برعهده دارند ولی با این حال هم اکنون شاهد سوء استفاده و غرض ورزی برخی از اصحاب رسانه از وضعیت بوجود آمده بابت ارتباط دادن ابتلای مردم استان به ویروس کرونا به برگزاری رقابت های بین المللی جام نامجو  هستیم!

 

نکته ای که بسیار حائز اهمیت است به ملی و فراملی بودن برگزاری رقابت های وزنه برداری جام نامجو به عنوان مسابقات انتخابی المپیک 2020 توکیو مربوط می شود که وزارت ورزش با برعهده گرفتن برگزاری آن در داخل کشور در ایام الله دهه فجر، میزبانی آن را به استان گیلان سپرده است.

 

از سوی دیگر باید توجه داشت که در برگزاری چنین رقابتی در سطح بین المللی، بسیاری از دستگاه های اجرایی استانی و کشوری همچون استانداری، فرمانداری، شهرداری و حتی نهادهای امنیتی در کنار اداره ورزش و جوانان استان مسئول این رویداد بزرگ ورزشی بوده اند تا با برگزاری منظم و باکیفیت آن ضمن حفظ آبروی استان، کشور عزیزمان را نیز سرافراز کنند.

 

این اتهام در شرایطی وارد شده که به طور یقین نمی توان اعلام کرد که ورزشکاران چینی حاضر در این رقابت به کرونا مبتلا بوده اند تا علت اصلی ابتلای مردم استان را به برگزاری این مسابقات مربوط دانست. همچنین باید توجه داشت که مسئولان امر با درنظر داشتن وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور چین، مراقبت های بهداشتی لازم را در حین مسابقات در دستور کار قرار داده بودند.

 

نکته جالب توجه دیگر اینجاست که استان قم به عنوان کانون انتشار ویروس کرونا در کشور ما معرفی شده و صرفا این استان گیلان نیست که با این ویروس دست و پنجه نرم می کند و هم اکنون تمامی استان های کشور و حتی بسیاری از کشورهای جهان نیز در حال مقابله با آن می باشند.

 

بنابراین ضرورت دارد تا با عدم سوء استفاده از شرایط به وجود آمده و احتمالا انتقام گیری و غرض ورزی های شخصی، پیگیر مطالبات ضروری استان خود جهت تامین نیازهای اساسی در راه مبارزه با ویروس کرونا باشیم تا از این طریق گامی مفید در راستای کاهش رنج مردم استان خود برداشته تا هرچه سریعتر از بحران بوجود امده به سلامت گذر کنیم.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار