معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه، از معافیت سه ماهه اصنافی که به‌صورت مستقیم از شرایط ناشی از شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 15 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، این روزها زندگی مردم حسابی با تغییراتی روبرو بوده و آن هم به‌دلیل یک میهمان ناخوانده است که با چشم قابل روئیت نیست که آدمی حداقل بداند، توسط چه چیزی تهدید می‌شود.

این میهمان مزاحم به نام «کرونا ویروس» امروز نقل و نبات هر مجلس شده و فرقی نمی‌کند، پیر، جوان، بچه، زن، مرد، ورزشکار، غیرورزشکار همه از آن می‌ترسند و به این باور رسیده‌اند که باشند باید مراقبت کنند و با مراقبت سخت بهداشتی برخلاف میل، خود را در منزل محبوس کرده‌اند.

این ویروس همه جا را در این ایام زیبای نوروزی که برای هر ایرانی یک خاطره است به تعطیلی کشانده خبری از بازار عید نیست، صدای هیاهوی مردم و دستفروشان به طور کلی بوی بهار امسال همچون سال گذشته از بازار استشمام نمی‌شود.

خیلی از کسب وکارها چشم و امیدشان به این روزهای پایانی سال و سود بازار شب عید بود، تا بلکه بتواند خود را از ورشکستگی نجات دهند، اما خیابان‌های خلوت، مغازه‌های تعطیل و فروشگاه‌های خالی بیانگر این است که خبری از بازار شب عید نیست، حتی میزان سود بسیاری از صاحبان مشاغل در این ماه از ایام معمول سال هم کم کمتر شده است.

هیچ شغلی نیست که تحت تاثیر این بیماری قرار نگرفته باشد، تیر و کمان «کوید 19» تک‌تک مشاغل جامعه را هدف گرفته و از این روست که از دولت تقاضای کمک دارند و می‌خواهند که برای آن‌ها فکری اساسی داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این رابطه از معافیت سه ماهه اصنافی که بصورت مستقیم از شرایط کرونایی کشور آسیب دیده‌اند خبر داد و اظهار داشت: در پی مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص کمک به صاحبان کسب و کارهایی که به دلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا با مشکلاتی مواجه شده‌اند، بانک مرکزی طی بخشنامه‌ای مصادیق کسب و کارهای مشمول که به تصویب کمیته منتخب دولت رسیده را اعلام کرد‌ و این صنوف تا سه ماه از پرداخت اقساط تسهیلاتی که دریافت داشته‌اند معاف شده‌اند.

وی افزود: عناوین بخش‌ها و رسته‌های کسب و کارهایی که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار بیشترین آسیب شده‌اند و شامل امکان بهره‌مندی از تعویق پرداخت تسهیلات در اسفندماه 98 و دو ماهه اول سال 99 شده اند در 10 رسته اعلام شده‌اند.

به گفته هدایت حاتمی، مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها (و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت)؛ مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین‌راهی (و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)؛ حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و تولید و توزیع پوشاک تا سه ماه از پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی، معاف هستند.

وی اضافه کرد: تولید و توزیع کیف و کفش؛ مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه؛ مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی؛ مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی و مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی از دیگر مشاغلی هستند که معافیت مذکور را شامل می‌شوند.

حاتمی در پایان خاطرنشان کرد: مراتب به قید فوریت به تمامی واحدهای بانک‌‌‌‏ ‌ها و مؤسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به عمل می‌آید و همچنین براساس ابلاغیه بانک مرکزی، اقساط وام‌های قرض‌الحسنه تمامی اشخاص بدون قید و شرط به مدت سه ماه به تعویق خواهد افتاد و بانک‌ها موظف به اجرای این بخشنامه هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار