فرمانده سپاه البرز
سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی گفت: ۲ درمانگاه نیز در لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع)‌استان البرز و اردوگاه شهید مطهری برای پذیرش بیماران آماده هستند.
کد خبر: ۸۳۱۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 15 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ مولایی در خصوص اقدامات سپاه استان البرز در مواجهه با بیماری کرونا، اظهار داشت: با ورود ویروس کرونا به کشور، پدافند زیستی هم فعال شد و از همان دقایق اول هم ماموریت به نیروهای مسلح در پشتیبانی از فعالیت های بخش بهداشت و درمان واگذار شده است.

 مولایی گفت: با توجه به شرایط گسترش و توسعه ای ویروس لازم است که سریع تر و با قدرت بیشتری وارد شویم که از  همان اول دستورالعمل های لازم برای موضوع بهداشت و درمان به تمام سطوح سپاه استان از قرنطینه، درمان، کنترل،‌ دوران نقاهت، کمک به ایزوله بیماران و کمک به توسعه فضای درمانی استان انجام شده است.

تشکیل حدود ۹۰۰ قرارگاه محله محور در استان البرز

مولایی با بیان اینکه یکی از  ابلاغیه ها، تشکیل قرارگاه های محله محور بوده، افزود: ۹۰۰ قرارگاه  محله محور  برای البرز تشکیل شده و فرمانده و عناصر آن مشخص شده  است که اعضای آن بسیج، ناجا، بهداشت و درمان، امام جماعت مسجد و معتمدین محله هستند.

فرمانده سپاه البرز با بیان اینکه ماموریت این قرارگاه ها کنترل بیماری در هر محله است، گفت: ابلاغ تشکیل این قرارگاه ها از ۱۵ اسفند ماه برای رده ها اعزام است.

وی اضافه کرد: همچنین از ظرفیت نیروهای نظامی به ویژه تجربه جنگ نوین نیز که در زمان هشت سال دفاع مقدس داشتیم، استفاده می کنیم به خصوص از ظرفیت لشکر ۱۰ سید الشهدا (ع) استان البرز که با تجهیزات وامکانات ویژه ای که دارند با کمک دیگر رده ها در ضدعفونی مناطق شهری اقدام کنند.

مولایی با بیان اینکه اکنون چند شبی است که نیروهای لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) اقدام به ضدعفونی مناطق مختلف استان می کنند، گفت: تمام این اقدامات به صورت مرتب برنامه ای و تقسیم بندی شده انجام می شود که اگر تمام اقدامات در شهرداری و نیروهای مسلح به صورت واحد انجام شود، موثرتر است.

وی تاکید کرد که یک زنجیره کامل برای گسستن زنجیره انتقال ویروس ایجاد شود ضمن اینکه برای درمان برنامه هایی هم دارم به طوریکه برای هر شهرستان یک نقاهت گاه ۹ دی در نظر گرفته ایم و ۲ نقاهت گاه هم در کرج در نظر گرفته شده است و تخت ها و سیستم مورد نیاز آماده شده و آماده پذیرایی از بیماران است.

مولایی گفت: مردم باید برای شکست این بیماری کمک کنند به طوریکه وقتی ابلاغ می شود که بیرون نیایید و مهمانی نروید دیده می شود که باز هم داخل شهر شلوغ است در حالیکه باید بدانند که تمام این اقدامات یک زنجیره است که یک جایی اگر قطع شود تمام برنامه ها به هم می ریزد.

۱۰۶ بیمار مشکوک و کرونایی طی سه هفته گذشته در استان البرز جان باخته اند و اکنون حدود ۵۰۰ بیمار در بیمارستان ها بستری هستند.

تاکنون حدود یک هزارو۱۰۰ بیمار مشکوک و کرونایی پس از بهبودی از بیمارستان های البرز ترخیص شده اند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از۱۲۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار