معاون استاندار و فرماندار کرج با اعلام اینکه مراکز پرتردد خرید و روز بازارها پیشخوان گسترش و شیوع بیماری است به شهرداران دستور داد تا به قید فوریت نسبت به تعطیلی این اماکن وارد عمل شوند.
کد خبر: ۸۳۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ 15 March 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ غفور قاسم پور اعلام کرد: با توجه به اینکه یکی از کانون‌های شیوع ویروس کرونا مراکز خرید ‌و پر ازدحام شهری است، حکم تعطیلی روزبازارهای شهر کرج با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صادر شد.

وی با اشاره به افزایش تعداد دستفروشان و روزبازارها در ایام منتهی به پایان سال اظهار کرد: پیگیری تعطیلی روزبازارهای شهرکرج از روز جاری آغاز و مکاتبات با دستگاه‌های ذیربط انجام شده است و بر این اساس روز بازارهای شهرکرج که منبع توزیع ویروس و بیماری است، با همکاری شهرداری های مناطق تعطیل خواهد شد.

فرماندار کرج همچنین با اشاره به گندزدایی روزانه معابر توسط شهرداری براستمرار این روند تا پایان شرایط بیماری تأکید کرد و گفت: با هدف رسیدگی ویژه به وضعیت نظافت شهر کرج و  به منظور رفع آلایندگی‌ها و کنترل شیوع کروناویروس تمامی معابر، تأسیسات و مبلمان شهری به طور روزانه و مستمر از سوی نیروهای خدمات شهری شهرداری در نوبت های روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود.

وی همچنین با اشاره به دوره نهفتگی این بیماری تا ۱۴ روز  خاطرنشان کرد: بنابر اعلام سازمان بهداشت در این مدت، فرد آلوده به ویروس نشانه بیماری از خود بروز نمی دهد اما ناقل این ویروس است و ارتباط با او می تواند به ابتلای به بیماری سایرین منجر شود.

وی تصریح کرد: گویا هنوز عده‌ای به این باور نرسیده‌اند که خطر بیماری جدی است و بی مهاباها در بازارهای خرید تردد دارند بی توجه به این  تجمع و ازدحام در حواشی خیابان ها و مراکز خرید،کانون انتشار بیماری است و حضور ‌افراد مشکوک به ابتلا و ناقل بیماری سلامت سایرین را به مخاطره می اندازد از این رو با اجرای این طرح در صدد بازگشت کامل سلامت به جامعه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار