معاون دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:
سید عیسی حسنی : پویش‌ها و دعوت هایی در فضای مجازی، برای جمع آوری کمک های نقدی  مردم، با ارسال شماره حساب و کارتهای بانکی، جهت تهیه  ملزومات بهداشتی صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۳۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۹ 15 March 2020

سید عیسی حسنی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : مردم مواظب باشند، در دام شیادان نیفتند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در گفتگویی اظهار کرد: مردم مواظب باشند، در دام شیادان نیفتند.
سید عیسی حسنی افزود: مردم در این ایام، مواظب کلاهبرداران اینترنتی ، فیشینگ ها و دام گسترها در فضای مجازی باشند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که به منظور پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا ، صنوفی که به نحوی ممکن است در گسترش این ویروس مؤثر باشند، تعطیل می شوند، گفت: با توجه به اینکه در سراسر کشور به دلیل دستورالعمل هایی مبنی بر بسته شدن فروشگاه های بزرگ و بازارها، خرید های حضوری به حالت رکود و سکون در آمده ، بنابراین بیشتر مردم تمایل به خرید از طریق اینترنت دارند و لازم است بیشتر دقت نمایند تا در دام کلاهبرداران نیفتند.
حسنی اظهار داشت: در همین رابطه مردم عزیز توجه داشته باشند، هر گونه خرید در پهنای وب  و اینترنت، از طریق سایت ها و کانال های مجاز و متصل به شبکه شاپرک، صورت گیرد و از خرید در سایت ها ،کانال ها و فروشگاه هایی که اعتبار آنها مورد شک و تردید است به شدت اجتناب گردد. چرا که احتمال افتادن مردم در دام فیشینگ ها در فضای مجازی وجود دارد.
سید عیسی حسنی از شگرد دیگر کلاهبرداران مبنی بر جمع آوری کمک های مردمی با استفاده از احساسات دینی و عاطفی مردم خبر داد و افزود : پویش‌ها و دعوت هایی در فضای مجازی، برای جمع آوری کمک های نقدی  مردم، با ارسال شماره حساب و کارتهای بانکی، جهت تهیه  ملزومات بهداشتی صورت گرفته است.
وی در ادامه تأکید کرد : این موضوع که اهمیت زیادی دارد در خصوص دعوت به کمک های نقدی مردم است و مردم عزیز  حتماً توجه داشته باشند که یکی از طرق کلاهبرداری به وسیله پیامک یا فضای مجازی همین دعوت ها به واریز وجه به حساب های افراد می باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد درپایان با اظهار اینکه شایسته است مردم قبل از هر اقدامی صحت موضوع را بررسی نمایند، تأکید کرد: لازم است مردم قبل از هرگونه اقدامی از اعتبار سنجی و صحت ادعای مالکین حساب های مذکور از طرق قانونی یا مراجع رسمی، مانند پلیس فتا یا اداره ارشاد اسلامی و سایر نهادهای متولی، کسب اطلاع نموده و پس از اطمینان مبادرت به انتقال وجه به این حساب ها نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار