برغم ادامه روند صعودی تعداد بیماران در قم، نبود تخت بیمارستانی و شیوع ویروس کرونا در استان و نقاط مختلف کشور، تصمیم برای تعطیلی مساجد قم به ائمه جماعات واگذار شد و اجباری در این خصوص اعمال نخواهد شد.
کد خبر: ۸۳۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 13 March 2020

به گزارش تابناک قم، مدیرکل تبلیغات اسلامی قم گفت: تصمیم‌گیری در زمینه فعالیت مساجد استان در آداب عبادات، سبک، مدل و بازه زمانی حضور مردم در آن‌ها بر عهده ائمه جماعات، هیات‌ امنا و مؤثرین مسجد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا عزت زمانی در گفت‌وگویی ائمه جماعات را مسئول تعطیلی یا ادامه فعالیت مساجد معرفی کرد و افزود: هیئت‌امنا و ائمه جماعات در رابطه با شکل فعالیت مساجد شرایط مسجد، محله و زمان و مکان را بررسی کرده و بر مبنای آن تصمیم‌گیری کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم با تاکید بر ضمانت اجرایی تصمیمات ائمه جماعات مسجد، ادامه داد: هر تصمیمی که ائمه جماعات و افراد بانفوذ مسجد بگیرند برای سازمان تبلیغات اسلامی و مردم محترم بوده و عملیاتی خواهد شد.

عزت زمانی یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی قم بعد از شیوع کرونا در قم دستورالعملی را با مشورت و همراهی مرکز بهداشت استان در ۱۵ بند تدوین و در اختیار مساجد قرار داده است.

وی عنوان کرد: در این دستورالعمل مسائل مربوط به بهداشت فردی و ضدعفونی مساجد، حفظ فاصله ایمن در صفوف نماز و استفاده از چادر، سجاده و مهر شخصی به هیات‌ امنا و ائمه جماعات مساجد تذکر داده‌شده است.

در قم بر اساس آخرین آمار رسمی تا هفته گذشته دست کم ۳۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند و صدها نفر اکنون در بیمارستان های این شهر و چند برابر این رقم بدلیل داشتن علائم خفیف تر در منازل بستری و تحت مراقبت های پزشکی هستند.

کارشناسان و دست اندرکاران مقابله با کرونا در حالی بر ضرورت ماندن مردم در خانه ها و رعایت قرنطینگی خانگی تاکید می کنند که پیشتر مراجع تقلید نیز عمل به توصیه مسوولان وزارت بهداشت در این خصوص را لازم دانسته اند با این حال اغلب این توصیه ها در سطح استان قم میان مردم و نهادهای مختلف به شکل کاملا اختیاری عمل می شود و الزام و اجباری درخصوص آن اعمال نمی شود، امری که مورد انتقاد کارشناسان قرار دارد.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به ادامه روند صعودی ابتلا به کرونا در این استان و نبود تخت در مراکز درمانی اشاره و تصریح کرد که مردم قم هنوز ویروس کرونا را جدی نگرفته و حساسیت‌های لازم را نسبت به این بیماری به خرج نمی‌دهند.

علی ابرازه بیان کرد: تا ساعت ۱۴ امروز درمجموع ۸۹۷ بیمار کرونایی در سطح ۵ مراکز درمانی در نظر گرفته‌شده قم بستری بودند.

قائم‌مقام دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: روزانه بین ۷۰ تا ۱۰۰ بیمار بهبودیافته از مراکز درمانی قم مرخص می‌شوند اما تعداد افراد جدید بستری‌شده و مبتلا همچنان بیش از افراد بهبودیافته است.

وی بیان داشت:ظرفیت تخت‌های بیمارستانی قم تا حد بسیار زیادی تکمیل‌شده است و دیگر تخت‌های خالی چندانی در مراکز درمانی قم وجود ندارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار